Xiaomi, compania chineza care vrea sa devina Apple si Google in tara asiatica
the guardianceoapplegooglexiaomichina
Fostul vicepresedinte al Google, Hugo Barra, a dezvaluit, in ultimele sale zile inainte de a parasi compania americana, de ce a decis sa plece la un concurent din China, Xiaomi, o companie care vrea sa devina un Google si un Apple pentru marea tara asiatica.
Compania Xiaomi este evaluata la 10 miliarde de dolari si a vandut 7 milioane de dispozitive anul trecut si tinteste la 20 de milioane in 2013.
Apple a vandut 125 de milioane de aparate in anul financiar 2012, iar Samsung 700 milioane, conform datelor publicate de Strategy Analytics, arata The Guardian.
Huga Barra a fost adus ca responsabil pentru expansiunea globala a Xiaomi.
Intr-un interviu, Barra a declarat ca Xiaomi doreste ca publicul sau sa vada compania drept "un sistem de operare robust pentru viata lor digitala".
Porivit sursei citate, Barra nu a vrut sa vorbeasca despre produsele Xiaomi, dar a spus ca pietele din India, Russia, Indonezia, Thailanda si America Latina sunt "puncte fierbinti" pentru Xiaomi.
Hugo Barra a lucrat la Google cu Bin Lin, care apoi a devenit presedintele Xiaomi. Starul companiei chineze este insa exuberantul sau director executiv, Lei Jun.
Aspiratiile fondatorilor companiei este ca Xiaomi sa devina un jucator global, "care doar intamplator se afla in China", a spus Barra, care este prima achizitie non-chineza a acesteia.
"Daca imi fac treaba, in cativa ani, lumea va vorbi despre Xiaomi in acelasi fel in care vorbeste despre Google si Apple astazi", a incheiat Barra.