Zara isi schimba strategia vanzarilor
zararaport calitate pretmagazin exclusivistcolectie anualaaccelerare vanzari
Zara este un retailer rapid care vrea sa acapareze lumea, iar pentru acest proces, compania si-a schimbat intreaga structura a industriei proprie.
Astfel, noua strategie implica actualizarea colectiei constant. In timp ce alte branduri fac acest lucru o data pe sezon, Zara mizeaza pe schimbarea modelelor de doua ori pe saptamana. Acest tertip incurajeaza, in prima faza, clientii sa calce pragul magazinului mai des. Pe de alta parte, clientii daca vor vrea sa achizitioneze ceva, vor trebui sa actioneze in consecinta caci s-ar putea sa nu mai gaseasca produsul respectiv in scurt timp. Asadar, beneficiul companiei este ca se accelereaza vanzarile.
Ca urmare a succesului masiv, Zara pune presiune pe retailerii de lux. Compania incearca sa isi deschida magazinele din apropierea celor Chanel ori Stella McCartney. In acelasi timp, comerciantii de lux incearca sa ste departe de industria rapida.
"Au rupt ciclul bianual al modei. Acum, mai mult de jumatate din companiile de moda de standard inalt ca Prada sau Louis Vouitton fac sase colectii in loc de doua anual. Este doar in cauza brandului Zara".
Asfel, compania a cautat sa se desprinda de ideea ca hainele scumpe sunt cele mai dorite. Ba chiar Kate Middleton a fost adesea fotografiata purtand haine ale brandului. Tot in cazul acestui brand, fata de cele exclusiviste, raportul calitate-pret este mai bun.