10 sfaturi pentru a maximiza valoarea analizei de date
sfaturianalizeprofitaccentrapoartebusiness
Nici un proiect nu este cu adevarat finalizat pana cand nu ii poti masura rezultatele, comparandu-le cu obiectivele pe care le stabilisei pentru a vedea cat de eficient ai fost. Poate de aceea, unul dintre beneficiile majore pe care solutiile de analiza le ofera companiilor care le folosesc in mod regulat se refera la performanta sustinuta. Analizand datele pe care le obtine din activitatea sa zilnica, indiferent de tipul de industrie in care este prezenta, o companie poate lua in mod constant acele decizii de business care sa ii asigure succesul pe piata. In caz contrar, daca aceeasi companie alege sa ignore datele si nu face eforturi pentru a le analiza corect, potentialul sau de business scade simtitor. Intrebarea care se pune, atunci, este: cum sa facem pentru a valorifica pe deplin potentialul solutiilor de analiza de date pentru a ne asigura cel mai bun suport decizional? Qlik si Plaut Consulting Romania, partenerul sau teritorial oficial pentru Romania, au identificat un set de 10 sfaturi mai putin cunoscute pentru succesul solutiilor de analiza.
Creeaza un plan de actiune clar
Aceasta afirmatie nu pare neaparat cel mai bine ascuns sfat, insa, surprinzator, reprezinta o etapa extrem de importanta pe care multe organizatii o neglijeaza atunci cand pregatesc implementarea unui proiect de analiza de date. Companiile cu cel mai mare succes sunt cele care initiaza proiecte pornind de la o strategie clara, care ia in considerare atat obiectivele, cat si metodele prin care va fi masurat succesul si in care toti cei direct interesati cad de acord asupra directiei de actiune.
Utilizati solutiile de business discovery pentru a reliefa probleme de calitate a datelor
Daca asteptati setul perfect de date, s-ar putea sa asteptati la nesfarsit – foarte rar se intampla sa obtineti date complete despre activitatea dumneavoastra, care sa va ofere un raspuns clar pentru orice intrebare. De aceea, o varianta mai buna este sa valorificati datele in forma in care se gasesc, folosind instrumentele de analiza pe care le detineti pentru a observa aspectele lor inedite. Cei care sunt direct responsabili de date pot invata lectii valoroase pornind de la aceste anormalitati, ajutandu-i, in timp, sa isi imbunatateasca procesele de lucru. Pe termen lung, aceasta abordare va poate ajuta sa schimbati modul in care adunati datele si, astfel, sa cresteti calitatea lor.
Colaborati cu un designer
Modul in care utilizatorii vizualizeaza datele influenteaza puternic modul in care le si inteleg, ceea ce inseamna ca aspectul estetic joaca un rol important in analiza datelor. Un designer bun va poate ajuta sa creati o experienta de utilizare simpla, intuitiva si eficienta, oferindu-va un aspect deosebit al platformei si al solutiilor de vizualizare. Cu toate acestea, nu trebuie sa uitati ca dincolo de observatiile estetice, cele mai importante sunt informatiile extrase din vizualizarea corecta a datelor.
Invatati facand
Nimeni nu creeaza un model perfect de date din prima incercare, dar acest fapt nu este neaparat un dezavantaj. Dimpotriva, el poate fi usor transformat intr-un avantaj pentru dumneavoastra, pentru ca nu exista o modalitate mai buna de a invata cum sa valorificati mai bine datele decat explorandu-le din toate unghiurile posibile. In plus, puteti alege o platforma de Business Intelligence care sa le permita tuturor sa interactioneze cu datele in felul lor si sa gaseasca raspunsuri pentru propriile intrebari – veti fi surprins de ceea ce descopera si cum pot fi folosite aceste descoperiri pentru a va sprijini mai bine strategia.
Gasiti sprijin intern
Spre deosebire de alte proiecte software, adoptia solutiilor de analiza este complet benevola in orice organizatie. De aceea, pentru ca oamenii sa afle mai repede despre o solutie noua, mai buna, si sa o sustina, companiile trebuie sa o promoveze intern. O recomandare ar fi ca departamentul de marketing sa fie implicat in acest proces, putand ajuta sa convinga mai usor intreaga organizatie de puterea solutiilor de analiza.
Gasiti un „campion” care sa promoveze intern solutiile de analiza
O modalitate excelenta de a convinge intreaga organizatie de valoarea utilizarii solutiilor de analiza in mod regulat este sa gasiti o persoana sau o echipa influenta si vizibila, cu o nevoie de business ce poate fi rezolvata cu ajutorul acestora. Aratandu-le concret ce poate fi obtinut ii transforma chiar si pe cei mai duri critici in sustinatori, iar succesul implementarii reprezinta cea mai buna dovada a valorii solutiilor de analiza.
Construiti o echipa cros-functionala
Solutiile de analiza simplifica procesul de luare a deciziilor, conducand in repetate randuri la proiecte de succes si devenind, astfel, indispensabile. Daca doriti sa va asigurati ca membrii echipei le folosesc in mod optim si ca rezultatele pozitive se extind la nivelul intregii companii, ar putea fi o idee buna sa alcatuiti o echipa de utilizatori din departamente diferite, care sa fie unic responsabila pentru:
A decide rolul solutiilor de analiza
Definirea standardelor si a instrumentelor de analiza folosite
Identificarea setului de bune practici in utilizarea lor
Identificarea aspectelor legate de utilizare care trebuie imbunatatite
Implementarea si imbunatatirea solutiei de-a lungul timpului
Implementati procese duale
Atunci cand o companie decide sa schimbe modul in care isi masoara indicatorii de performanta sau profiturile, este foarte important sa nu grabeasca procesul daca isi doreste sa aiba succes. Cu toate acestea, uneori, este nevoie de o aplicatie care sa fie dezvoltata pe moment pentru a putea analiza o situatie unica si urgenta. De aceea, este foarte important sa avem procese diferite care sa guverneze atat situatiile neprevazute, cat si nevoile constante de business.
Puneti mai putin accent pe rapoarte
Cele mai multe proiecte de Business Intelligence promoveaza inca stilul traditional, bazat pe rapoarte de analiza a situatiei anterioare, insa platformele de analiza le pot oferi decidentilor mult mai multa valoare dincolo de o simpla descriere. Acestia nu trebuie sa stie doar „ce” se intampla, ci este imperativ sa inteleaga „de ce” acele lucruri se intampla. De aceea, companiile trebuie sa isi recalibreze eforturile si sa se concentreze mai mult pe capabilitatile de explorare a datelor si de descoperire a unor insight-uri noi. QlikView Business Discovery reprezinta o astfel de solutie BI intuitiva, care ajuta orice utilizator de business sa ia decizii mai rapid, mai usor si in mod colaborativ in functie de mai multe surse de insight: date, oameni si mediu.
Transformati datele in profit pentru dumneavoastra
Aveti la dispozitie o cantitate mare de date care s-ar putea dovedi o adevarata mina de aur? Alte companii din piata ar fi mai mult decat interesate sa aiba acces la datele dumneavoastra? Sau, poate, puteti valorifica chiar dumneavoastra aceste date pentru a le oferi clientilor un plus de valoare? Atunci, de ce sa nu utilizati rezultatele analizei de date pentru a gasi noi moduri creative prin care sa monetizati datele pe care le aveti? S-ar putea dovedi mai profitabil decat credeati.