Sunt cateva greseli clasice, pe care orice antreprenor le face atunci cand intentioneaza sa isi demareze propria afacere.
Bussinessinsider prezinta patru dintre greselile pe care trebuie sa le evite antreprenorii pentru a economisi timp si a salva bani.
1) Pierzi prea mult timp pentru a produce un produs si petreci prea putin timp incercand sa il vinzi
Multi antreprenori tineri pierd foarte mult timp cu fabricarea produselor, inainte de a le scoate pe piata. Daca petreci prea mult timp in incercarea de a obtine un produs perfect, inainte de a cere feedback clientilor tai, inseamna ca ai pierdut timp pretios, pe care il puteai petrece pentru a interactiona cu clientii si a realiza ceea ce isi doresc de la tine, pentru a te plati corespunzator si a reveni la tine de cate ori vor avea nevoie. Trebuie sa fii constient de un lucru: daca nu vinzi, nu ai o afacere.
2) Te temi ca ideea ta nu e buna
Multi incepatori lasa teama sa le ghideze deciziile atunci cand intentioneaza sa lanseze un produs nou pe piata. Niciodata nu trebuie sa iti fie teama sa iti testezi produsul atunci cand crezi ca este in stare de functionare. Scepticii iti vor spune ca proiectul tau nu functioneaza, iar cei care tin cu adevarat la tine si iti vor da un feedback util sunt putini.
Sa creezi o companie este o munca grea si putini sunt oamenii care aleg sa mearga pe o idee desi nu sunt convinsi ca le va aduce profit.
3) Te crezi propriul tau client
Tu nu esti clientul tau, iar modalitatea prin care tu alegi sa faci un lucru nu este neaparat modalitatea pe care ar alege-o si clientul tau. Lasa-ti clientii sa iti spuna pentru ce vor exact sa plateasca si apoi serveste-i conform cerintelor lor. Daca oamenii nu sunt multumiti de rezultatele sau produsele tale, inseamna ca trebuie sa schimbi asta. Recomandarea specialistilor pentru antreprenori in acest caz este sa faca un pas inapoi si inainte de a demara afaceri complicate sa invete sa vanda diverse produse. Trebuie sa inteleaga cum se vinde un produs, pentru ca o afacere inseamna vanzare.
4) Isi monetizeaza ideea si nu vanzarea
Daca intentionezi vreodata sa afli la ce nivel se afla afacerea ta in prezent, scrie un e-mail si trimite-l prietenilor tai apropiati, in care sa descrii actiunile firmei din urmatoarele doua luni. Inainte de a trimite e-mail-ul reciteste-l. Daca textul contine prea multe formulari de genul "poate fi", "se poate sa", "trebuie sa", se poate ca tu sa ai de fapt doar un proiect si nu o afacere. Atunci cand ai o afacere si realizezi vanzari cu adevarat, vei vorbi despre ce trebuie sa faci pentru a-ti monetiza vanzarile. Asta inseamna ca te-ai mutat din spatiul visului in realitate.
Ultimele NOUTATI
ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta
Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii
Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase
Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas
Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Ce le oferiti angajatilor de Paste: cadouri sau prime? Diferentierea e importanta pentru Fisc!
Venituri valorificate prin noua lege a PENSIILOR - Atentie la adeverinta de vechime!
Impozitul minim pe cifra de afaceri: studiu de caz privind modul de calcul pentru IMCA
SAGA: ce pasi trebuie sa urmati pentru generare si transmitere e-Facturi
Venituri din activitati de infrumusetare: GHID ANAF privind obligatiile declarative si de plata