44% dintre romani prefera sa efectueze plati prin terminale electronice
platifacturidaedalus millward brownpaypointbugetutilizatori
44,8% dintre romani considera ca plata facturilor prin terminale electronice instalate in magazine este cea mai avantajoasa metoda de plata, potrivit unui studiu Daedalus Millward Brown, comandat de PayPoint.
"44,8% dintre romanii intervievati considera ca plata facturilor prin terminale electronice instalate in magazine este cea mai avantajoasa metoda, in timp ce plata la casieriile furnizorilor este preferata de doar 21,95%. In clasament urmeaza oficiile postale, cu 11,5%, plata la ghiseul bancilor, 11,2%, plata direct prin ATM, in banci, 6,1%, prin internet, 3,9% si numai 0,5% prin debit direct", arata studiul citat de
Agerpres.
Cei mai multi romani (63,7%) isi planifica bugetul avand in vedere mai intai plata facturilor, in timp ce, la polul opus, 12,75% dintre ei sustin ca nu isi fac nicio planificare a bugetului.
Romanii sunt atenti si responsabili si acest fapt este reflectat si de raportarea acestora cu privire la termenul limita de plata - 52,4% declara ca isi platesc mereu facturile la timp, 39,65% platesc frecvent chiar inainte de termenul scadent, in timp ce doar 7,95% declara ca isi platesc facturile frecvent sau chiar intotdeauna dupa scadenta.
In privinta timpului petrecut lunar pentru plata tuturor facturilor, 75% dintre utilizatorii serviciilor PayPoint estimeaza ca petrec mai putin de zece minute pe luna in acest scop, in timp ce doar 11,7% dintre non-utilizatorii PayPoint reusesc aceasta performanta; astfel, majoritatea celor care prefera alte metode de plata pierd pana la o ora lunar pentru a achita toate facturile.
Romanii prefera in continuare plata in numerar pentru achitarea facturilor, peste 90% dintre ei alegand aceasta varianta, in defavoarea platii cu cardul, se mai arata in studiul amintit.
PayPoint Romania este principalul operator de plati in numerar si incarcarea electronica prin puncte de retail. Studiul a fost efectuat de Daedalus Millward Brown la nivel national, in intervalul 19-26 martie 2012, pe un esantion de 1.000 de persoane (utilizatori si non-utilizatori si serviciilor PayPoint), in magazine partenere PayPoint selectate din mediul urban si rural.