Alibaba declara razboi produselor contrafacute
alibabaproduse contrafacuteebayamazonlouis vuittonchina
Alibaba va lua masuri mai dure impotriva celor care vand produse contrafacute prin intermediul site-urilor sale, pregatindu-se totodata pentru listarea la bursa din SUA.
Unii experti au precizat ca standardele gigantului chinez cu privire la bunurile contrafacute vor fi mai stricte decat cele ale Amazon.com si eBay.
In raportul referitor la IPO, Alibaba Group Holding a precizat ca perceptia privind "fake-urile" vandute pe site-urile sale ar putea sa ii afecteze capacitatea de a beneficia de noi clienti, investitori si parteneri americani in zona retail-ului.
"Este o atitudine agresiva, eficienta, pe care am sesizat-o doar in cazul celor de la eBay", a declarat Richard last, profesor de economie si comert in cadrul UNT (University of North Texas) si fost director al JC Penney.
Tinand cont de reputatia de imitator a Chinei, Alibaba va avea mult de lucrat pentru a convinge tarile din jur ca nu este un hub pentru bunuri contrafacute.
China si Hong Kong insumau 93% din valoarea produselor contrafacute confiscate de vamile americane in 2013.
"Sunt sigur ca unii de abia asteapta sa dea in judecata compania Alibaba in SUA, pentru incalcarea drepturilor intelectuale", a declarat Chris Bailey, director in cadrul firmei de avocatura Rouse. "Valoarea unui proces in SUA, in cazul castigului de cauza, este mult mai mare decat in China".
"Magazinul meu vinde produse Chanel, Dior, Gucci. Cumparam posete Louis Vuitton cu 32 de dolari (200 yuani) si le vindem cu 300 yuani", a declarat un vanzator chinez de marfuri contrafacute, care are cont pe site-ul Taobao al Alibaba.