Angajatii care viseaza cu ochii deschisi pot aduce beneficii mai mari companiei
antreprenoriafaceriangajativisatoriviseaza cu ochii deschisi
Suntem oameni, iar diversele studii stiintifice arata ca cele mai multe dintre persoane petrec intre 30% si 47% din timpul lor visand cu ochii deschisi.
Aceasta constatare pare groaznica daca ne gandim ca aproape o treime din cheltuielile voastre cu angajatii sunt risipite in timp ce ei admira privelistea de pe fereastra sau cand reflecteaza la viitoare vacante.
O postare recenta aparuta pe blogul lui Honah Lehrer, om de stiinta din New York, explica faptul ca nu doar cercetatorii au confirmat faptul ca oamenii sunt visatori persistenti.
O echipa de cercetare condusa de Benjamin Baird si Jonathan Schooler de la Universitatea din California a realizat o lucrare pentru revista Psychological Science, in care demonstreaza ca modul in care oamenii viseaza cu ochii deschisi poate fi foarte util.
Acestia au realizat un experiment simplu pe 145 de studenti care au dat un test standard pentru creativitate, numit "test neobisnuit". Au avut doua minute la dispozitie in care sa scrie cat mai multe denumiri de obiecte banale, cum ar fi scobitori, caramizi si umerase.
Dupa acest experiment, subiectii au avut o pauza de 12 minute, timp in care au fost repartizati aleatoriu pe trei categorii diferite: primii se odihneau intr-o camera linistita, urmatorii au efectuat un test dificil pentru memoria de scurta durata, iar cei din urma au fost rugati sa realizeze sarcini atat de plictisitoare, care "sa le trimita mintea la plimbare".
La finalul testului, concluzia cercetatorilor a fost ca subiectii care au avut de realizat sarcini plictisitoare s-au descurcat mai bine cand li s-a cerut sa aduca utilizari suplimentare pentru elementele de zi cu zi, fata de subiectii care au fost concentrati pe alte activitati.