Aproape jumatate din companiile germane vor mai degraba sa investeasca in tarile emergente decat pe plan local
zona euroinvestitii germania
Aproape 43% dintre cele mai mari companii germane vor sa investeasca in economiile emergente, 5% in restul Europei, 11% in SUA si 15% in Germania.
Majoritatea companiilor germane vor sa investeasca in afara tarii de origine decat pe plan local, arata un studiu realizat de
Wall Street Journal.
Astfel, 43% dintre cele mai mari companii germane vor sa investeasca in economiile emergente, 5% in restul Europei, 11% in SUA si 15% in Germania.
Totodata, 26% dintre companii nu sunt hotarate unde vor sa investeasca exact. Apetitul anemic al companiilor nemtesti de a investi in tara de origine i-a incurcat pe analistii si oficialii germani in acest an.
Multi au sperat ca investitiile vor creste odata ce rezultatul alegerilor din septembrie va fi clar. Dar sondajul realizat de Wall Street Journal arata ca problemele sunt departe de a se rezolva.
Lipsa de crestere a vanzarilor in Germania si Europa, in prezent dar si in asteptarile companiilor pentru urmatorii ani, descurajeaza companiile in a realiza investitii in Germania, unde cheltuielile de capital au ajuns la minime istorice ca pondere in produsul intern brut (PIB).
Costurile de productie ridicate, mai ales cele cu energia din Germania, in comparatie cu SUA si cu unele economii europene sau in curs de dezvoltare aduc incertitudini cu privire la coeziunea pe termen lung a zonei euro, fiind de fapt unul dintre cele mai citate motive atunci cand vine vorba de a nu realiza investitii pe plan intern.
Faptul ca perspectivele slabe in privinta vanzarilor din Germania si din alte tari europene sugereaza faptul ca liderii nemti platesc pretul politicilor stricte adoptate in fata crizei din zona euro, care a afectat cererea globala.
In Romania, Germania ocupa locul al treilea in topul investitiilor straine, cu un total de 6,5 miliarde de euro.
Foto: Wikipedia.