Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Bogdan Apahidean, Director General LeasePlan Romania: Romania este o tara cu un potential investitional destul de mare, iar managerii au posibilitatea sa-si construiasca aici o cariera de succes

Bogdan Apahidean, Director General LeasePlan Romania: Romania este o tara cu un potential investitional destul de mare, iar managerii au posibilitatea sa-si construiasca aici o cariera de succes
de la 06 Aug. 2013 Exclusiv
Bogdan Apahidean, Director General LeasePlan Romania: Romania este o tara cu un potential investitional destul de mare, iar managerii au posibilitatea sa-si construiasca aici o cariera de succes Tags: leaseplanleasing operationalbogdan apahideandirector generaltimbrul de mediu

LeasePlan este o companie financiara olandeza, infiintata in urma cu 50 de ani. Actualmente, LeasePlan este furnizorul numarul unu la nivel global in domeniul serviciilor de MANAGEMENT DE FLOTE si activeaza in 31 de tari, avand peste 6.000 de angajati "dedicati sa furnizeze clientilor servicii potrivit motto-ului: IT'S EASIER TO LEASEPLAN. Actionariatul LeasePlan este constituit din Grupul Volkswagen (50%) si Fleet Investments BV (50%), o companie de investitii detinuta de businessman-ul german Friedrich von Metzler.


LeasePlan Romania a anuntat pentru S1 2013 cresteri ale cifrei de afaceri si ale valorii portofoliului comparativ cu perioada similara din 2012. In S1, valoarea investitiei totale in autovehicule a fost de 12,8 milioane euro, flota aflata in administrare ajungand la 7.575 unitati. LeasePlan Romania a inregistrat in finalul primului semestru din acest an o cifra de afaceri de 20,9 milioane euro, in crestere cu 9,4% fata de perioada similara a anului trecut. Si in privinta portofoliului, compania a anuntat o crestere similara - 9,1%, fata de primele sase luni ale lui 2012 - valoarea acestuia ajungand la 71,9 milioane euro.
 
La finalul primelor sase luni ale anului, numarul total de masini aflate in administrarea LeasePlan era de 7.575, in crestere cu 10,3% fata de S1 2012, compania detinand o flota proprie de 6.760 autovehicule. 
 
In prima jumatate a anului, valoare investitiei totale in autovehicule a fost de 12,8 milioane euro, LeasePlan mentinandu-se astfel in graficul estimarii facute la inceputul anului, cand a anuntat ca va investi in 2013 circa 20 milioane euro in achizitia de noi autovehicule. Totodata, conform propriilor estimari, compania si-a pastrat in aceasta perioada pozitia de lider de piata.
 
LeasePlan Romania are in portofoliu peste 185 de companii, din domenii precum industria energetica, servicii financiare, FMCG, industrie si nu numai, printre acestea aflandu-se: OMV PETROM SA, CEZ Romania, E.ON Moldova Distributie, Ursus Breweries, Coca-Cola HBC Romania si Silcotub.

„Cresterea anuntata de LeasePlan este una moderata, pe fondul unui numar restrans de oportunitati in prima jumatate a anului. Acest fapt, cauzat de reducerea consumului populatiei care, in cascada, afecteaza si companiile detinatoare de parcuri auto, este confirmat si de scaderea accentuata a pietei auto noi (-26% in primul semestru). Suplimentar, piata de leasing operational a fost afectata si de schimbarile legislative din prima jumatate de an: limitarea deductibilitatii cu amortizarea in cazul autovehiculelor, dar si introducerea timbrului de mediu“, a declarat Bogdan Apahidean (FOTO), Director General LeasePlan Romania, intr-un comunicat de presa remis de companie.
 
„Pentru al doilea semestru speram intr-o revenire a pietei, de aceea ne mentinem estimarea de a  atinge 8.400 de autovehicule in administrare la finalul anului“, a mai spus Bogdan Apahidean
 
Directorul General LeasePlan Romania a acordat recent un interviu pentru manager.ro, in care vorbeste despre piata de leasing operational din Romania, istoria indelungata a companiei LeasePlan si planurile de viitor ale acesteia. Bogdan Apahidean a dobandit experienta in cadrul unor companii de calibru, precum Robert Bosch Romania, Porsche Romania si, bineinteles, LeasePlan. "Cel mai bun sfat pe care il pot da managerilor din Romania este sa tina cont de specificul economic local si sa isi adapteze business-ul", ii sfatuieste acesta pe managerii romani. 

 
Manager.ro: Cum va evolua piata de leasing operational in 2013 si 2014?
 
Bogdan Apahidean, LeasePlan: Piata de leasing operational a inregistrat cresteri moderate in 2013. In primul semestru, piata a crescut cu doar 1% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In aceasta perioada, circa 4.000 de autovehicule noi au fost inmatriculate prin leasing operational, reprezentand 20% din totalul inmatricularilor de autoturisme si autovehicule comerciale usoare. Suntem optimisti intr-o revenire a pietei leasingului operational in a doua jumatate a anului, dupa un prim semestru marcat de modificari legislative care au avut efecte semnificative asupra pietei auto. Estimam ca in 2013 piata totala de leasing operational va ajunge la un numar de aproximativ 43.500 unitati, ceea ce ar insemna o crestere de cca 5%.
 
Manager.ro: Care sunt principalii clienti ai LeasePlan?
 
Bogdan Apahidean, LeasePlan: In ultimii ani, ne-am orientat catre domenii fara un risc ridicat, care nu au fost afectate major de criza, astfel ca multinationalele au ramas clientii traditionali. LeasePlan Romania are in portofoliu peste 185 de companii, din domenii precum industria energetica, servicii financiare, FMCG, industrie si nu numai.
 
Manager.ro: In 2012, profitul net al LeasePlan a fost de 241,3 milioane euro. Ce valori estimati pentru acest an?
 
Bogdan Apahidean, LeasePlan: Valoarea mentionata reprezinta profitul net al LeasePlan Corporation N.V., grup din care face parte si LeasePlan Romania. Grupul estimeaza un profit in crestere pentru acest an. La nivel local, LeasePlan Romania a crescut peste media pietei, inregistrand la finalul primului semestru din 2013 o cifra de afaceri de 20,9 milioane de euro, cu 9,4% mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut. Estimam ca vom mentine acelasi ritm de crestere pana la finalul anului, investind in total 20 de milioane euro in achizitia de noi autovehicule.
 
Manager.ro: Ce planuri de viitor are LeasePlan la nivelul Romaniei si in spectrul international?
 
Bogdan Apahidean, LeasePlan: Pe plan international, oficialii companiei au anticipat pentru anul acesta un context economic eterogen: vor exista in continuare provocari majore in unele regiuni, dar si piete cu un potential de crestere mare. Pentru Romania, ne-am planificat o crestere a flotei de autovehicule pana la un nivel de 8.400 de unitati in administrare. De asemenea, ne propunem sa ne consolidam pozitia de lider de piata, pe care am reusit sa o obtinem anul trecut, la implinirea a cinci ani de activitate in Romania. 
 
Manager.ro: Pana in urma cu cateva luni ati fost presedinte al ASLO (Asociatia Societatilor de Leasing Operational). As vrea sa discutam si despre rolul si activitatea LeasePlan in cadrul ASLO, respectiv perspectivele acestei Asociatii.

Bogdan Apahidean, LeasePlan: ASLO reuneste principalele companii de leasing operational de pe piata romaneasca (reprezentand 90% din total piata), de aceea fiecare companie din asociatie este importanta. Ca lider de piata, LeasePlan joaca un rol important in privinta cifrelor si tendintelor prezentate de asociatie, iar expertiza companiei este esentiala in crearea unor canale de comunicare cu partenerii de afaceri si cu autoritatile.

Manager.ro: Cum se potriveste modelul olandez de business cu ecosistemul din Romania? LeasePlan este furnizorul numarul unu la nivel global in domeniul serviciilor de management de flote. Care sunt principalele provocari ale companiei, cu precadere pe piata romaneasca?
 
Bogdan Apahidean, LeasePlan: Modelul de business al LeasePlan este adaptat specificului fiecarei piete in parte pe care activam, dar incercam sa preluam de la colegii nostri mai experimentati orice solutie si strategie care s-a dovedit a fi de succes. Atat la nivel global, cat si la nivel local, principalele provocari au tinut de mediul economic instabil, determinat de criza financiara. In Romania, vorbim pe de o parte de oportunitati datorita faptului ca multe companii mari au considerat ca este momentul sa treaca la externalizarea administrarii parcurilor auto prin leasing operational. Pe de alta parte, ritmul de crestere a fost incetinit de o serie de clienti care si-au redus flota, fiind afectati de situatia economica nefavorabila. Alte dificultati pe care le-am intampinat pe piata locala au tinut de intarzierile in rambursarile de TVA si instabilitatea legislativa.
 
Manager.ro: Cate masini administreaza in total LeasePlan?
 
Bogdan Apahidean, LeasePlan: Numarul total de autovehicule aflate in administrarea LeasePlan la finalul primului semestru era de 7.575. 
 
Manager.ro: Vorbiti-ne despre filozofia care sta in spatele LeasePlan, care are o vechime de peste cinci decenii. 
 
Bogdan Apahidean, LeasePlan: In 2013 LeasePlan a aniversat 50 de ani de activitate la nivel international. In tot acest timp, intreaga activitate a companiei a fost ghidata de motto-ul "it's easier to leaseplan", care se traduce prin oferirea unor servicii de calitate, menite sa usureze activitatea clientilor. Principalele avantaje oferite de LeasePlan sunt costuri mai mici, economie de timp si simplificarea administrarii flotei. Introducem constant servicii noi si le imbunatatim pe cele existente, astfel incat sa satisfacem dorintele clientilor si sa usuram partea de administrare a flotei auto. In acelasi timp, serviciile LeasePlan sunt menite sa creasca gradul de confort al utilizatorilor in ceea ce priveste folosirea autovehiculelor puse la dispozitia lor. 
 
Manager.ro: A existat o decizie care a stat la baza intrarii LeasePlan pe piata romaneasca, in urma cu sase ani?
 
Bogdan Apahidean, LeasePlan: Piata din Romania avea potential de crestere in domeniul leasingului operational si companiile multinationale isi doreau acoperirea si in Romania a contractelor internationale. Odata cu aderarea la UE, aceasta miscare a capatat si mai mult sens. 

Manager.ro: Care este concurenta LeasePlan in plan mondial si pe piata locala? 
 
Bogdan Apahidean, LeasePlan: La nivel local, in topul primelor 5 companii membre ASLO se afla: LeasePlan Romania, ALD Automotive, Porsche Mobility, Arval Service Lease Romania si RCI Finantare. Pe plan international, competitiorii cei mai importanti sunt: ALD Automotive, Arval Service, Alphabet. 
 
Manager.ro: Site-ul Leaseplan include si o sectiune de Cariere. Cum arata angajatul ideal al companiei dumneavoastra?
 
Bogdan Apahidean, LeasePlan: Angajatul ideal al companiei trebuie sa actioneze in spiritul celor patru valori care ne-au ajutat sa ne impunem ca lideri de piata: angajamentul, expertiza, respectul si pasiunea. De asemenea, apreciem inovatia si permanenta grija a angajatilor LeasePlan de a oferi clientilor servicii adaptate, care sa le usureze activitatea, respectand astfel promisiunea de brand „It’s easier to leaseplan”.   
 
Manager.ro: Care sunt serviciile oferite de LeasePlan? Cum reusiti sa oferiti "cel mai mic cost total de utilizare", potrivit descrierii de pe site-ul companiei?

Bogdan Apahidean, LeasePlan: Serviciile noastre de management si administrare a flotelor reprezinta o solutie potrivita pentru companiile care doresc optimizarea costurilor cu flota auto.  Este vorba de servicii de administrare de flote - administrarea diferitelor taxe, autorizarea si verificarea lucrarilor de intretinere si reparatii ale autovehiculelor, asigurarea mobilitatii prin oferirea de autovehicule la schimb sau prin inchiriere pe termen scurt, gestionarea operatiunilor legate de schimbul sezonier de anvelope, asistenta rutiera non-stop, managementul combustibilului, rapoarte in sistem de raportare on-line si serviciul de transport pe platforma al autovehiculelor. La toate acestea se adauga expertiza angajatilor nostri, un control eficient al costurilor cu flota, conditiile speciale negociate de LeasePlan cu partenerii sai si degrevarea clientilor de efortul cu administrarea flotei auto. 

Manager.ro: Sale & LeaseBack suna interesant. Ce presupune acest serviciu?
 
Bogdan Apahidean, LeasePlan: Prin Sale & LeaseBack, clientul vinde catre noi flota pe care o detine si o inchiriaza apoi de la LeasePlan, obtinand in acest mod lichiditati pentru core business, beneficiind in acelasi  timp de serviciile de administrare de flota mentionate mai sus.
 
Manager.ro: Ce este CarNext International si cum evolueaza brandul in Romania?
 
Bogdan Apahidean, LeasePlan: CarNext International este brandul sub care LeasePlan valorifica autovehiculele returnate de catre clienti la incetarea contractelor de leasing operational. Vanzarea acestora se face prin platforma online Car Remarketing International, cu acces securizat, platforma care se adreseaza exclusiv dealerilor auto. 
 
Manager.ro: Ati fost manager in cadrul unor companii precum Robert Bosch Romania, Volkswagen (Porsche Romania) si acum la LeasePlan. Ce sfaturi aveti pentru managerii din Romania?

Bogdan Apahidean, LeasePlan: Cred ca cel mai bun sfat pe care il pot da managerilor din Romania este sa tina cont de specificul economic local si sa isi adapteze business-ul. De asemenea, cred ca Romania inca este o tara cu un potential investitional destul de mare, iar managerii au posibilitatea sa-si construiasca aici o cariera de succes, daca imbina back-ground-ul local, cu experienta de multinationala si sunt deschisi la a-si imbunatati competentele prin invatare si perfectionare continua.

Manager.ro: Poate concura piata de leasing operational din Romania cu cele internationale? Care sunt avantajele si slabiciunile acesteia?

Bogdan Apahidean, LeasePlan: Piata din Romania nu este la fel de dezvoltata precum cea din Olanda, unde aproape 40% din autoturisme sunt inmatriculate prin leasing operational, sau din alte state europene. Acest lucru aduce insa si un avantaj, pentru ca piata este in dezvoltare si consideram ca este inca loc de crestere pentru leasingul operational. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement