Ce masura a luat China pentru a face mai multi bani din transportul international
chinarusiaarcticrutatransportbani
Chinezii testeaza o ruta maritima nefolosita pana acum pentru transportul containerelor. Noua ruta scurteaza timpul de transport spre Europa cu cel putin 12 zile si aduce bani in plus.
China este prima tara care indrazneste sa foloseasca o ruta care implica o zona cu gheata din Marea Nordului, scrie Russia Today.
Astfel, transportul de marfuri din aceasta tara asiatica spre Europa va fi mai scurt cu cel putin 12 zile in comparatie cu cel facut prin Canalul Suez.
Vasul de 19.000 de tone Yong Sheng, operat de compania Cosco Group, a plecat deja din portul chinezesc Dalian pe 8 august si va ajunge in portul din Rotterdam, Olanda, in data de 11 septembrie.
Sursa citata scrie ca astfel durata de timp necesara acestui transport prin Stramtoarea Bering va fi mai mica cu 12-15 zile fata de traseul precedent.
In acelasi scop, Rusia intentioneaza si ea sa foloseasca noua ruta pentru transportul de marfuri, urmarind sa colaboreze cu China in aceasta privinta.
Cele doua state vizeaza sa exploateze in comun traseul prin Marea Nordului, potrivit lui Andrei Ostrovski, un oficial rus din cadrul Ministerului de Externe.
De asemenea, chinezii au ambitii tot mai mari de a exploata energetic regiunea arctica, ei autointitulandu-se un "stat subarctic".
China a primit recent statutul de observator permanent in Consiliul Arctic, organism care controleaza accesul la resursele energetice ale acestei regiuni.
Expertii spun ca rezervele de petrol de acolo sunt estimate la 90 de milioane de tone, adica 135 din totalul din lumea intreaga, iar rezervele de gaze din aceasta regiune sunt de 1,67 de trilioane de metri cubi, adica 30% din rezervele mondiale.
Chinezii sustin ca noua ruta de 5.440 km este cea mai economica solutie pentru a trimite marfuri din Shanghai spre porturile din nordul Europei.