Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cele sapte tendinte definitorii pentru Business Intelligence in acest an

Cele sapte tendinte definitorii pentru Business Intelligence in acest an
de la 10 Mar. 2014
Cele sapte tendinte definitorii pentru Business Intelligence in acest an Tags: tendinteutilizatoricantitaticompaniisuccessolutiiplaut

Intr-o lume care este tot mai conectata si interdependenta, se intampla des ca decidentii din companii sa simta ca sunt literalmente atacati cu date, pe care nu reusesc insa sa le valorifice la adevaratul lor potential. Insight-urile potrivite reprezinta baza excelentelei operationale, asigurand un avantaj competitiv semnificativ si conducand la succesul businessului.


Noile tendinte si inovatiile de Business Intelligence (BI) depasesc solutiile complexe de analiza ale seturilor mari de date pentru a le oferi utilizatorilor altfel de solutii si servicii cu potential de transformare. Plaut Consulting Romania, o companie cu peste 10 ani de experienta in consultanta de management si IT si partenerul local al gigantului de solutii BI Qlik, a alcatuit o lista cu cele mai importante sapte tendinte din Business Intelligence in 2014.

Abordarea Natural Analytics va redefini domeniul BI

Noi, oamenii, activam acum intr-o lume plina de informatii extrem de complexe, cu o supraincarcare de date din care am fost nevoiti sa invatam cum sa alegem esentialul. Dar, atunci cand vine vorba despre analiza datelor, este un proces pe care il facem in mod natural. Oamenii au abilitati extraordinare de a recunoaste tipare si o inclinatie naturala catre gandire asociativa si catre a gasi sensul lucrurilor. Natural Analytics reprezinta o tehnologie si o abordare de design de BI menita sa sporeasca si sa extinda aceste abilitati naturale, ajutand utilizatorii sa obtina mai usor insight-uri din date si sa ia decizii, de la cele mai simple la cele mai complexe. Natural Analytics este o abordare unica QlikView si va continua sa fie un factor cheie in urmatoarea generatie de produse care va fi lansata anul acesta.

Datele isi scot la iveala secretele

Este evident ca acele organizatii care isi folosesc datele obtinute din activitatea zilnica pentru a lua decizii au mai mult succes, in timp ce acele companii care nu o fac, isi vad pozitia pe piata amenintata. Daca in mod traditional, analiza datelor intra in atributiile expertilor cu titlu de „analist”, astazi ea se numara tot mai des printre abilitatile unui utilizator obisnuit de business. Obiectivul celor mai de succes solutii de Business Intelligence de astazi este sa ii ofere oricarui utilizator, indiferent de abilitatile sale tehnologice, puterea de a valorifica informatiile pretioase ascunse in cantitatile vaste de date pe care le are la dispozitie pentru a lua decizii importante de business.

Solutiile de Visual Data Discovery cresc in popularitate

Incepand din 2013, la nivel mondial, solutiile de visual data discovery au devenit un subiect fierbinte de discutie. Vendorii de specialitate precum QlikView s-au dezvoltat rapid, incurajati de platformele lor mai agile si intuitive, care le permit utilizatorilor sa isi creeze propriile metode de chestionare a datelor fara sa fie nevoiti sa apeleze la departamente specializate de IT. Instrumentele de visual data discovery au facut raportarea, interogarea datelor si crearea dashboard-urilor mai usoara, mai atractiva si mai flexibila decat alte module BI.

Companiile aleg mobilitatea

Trecerea de la solutii inflexibile care emit rapoarte statice la solutii de BI orientate catre utilizator se va accelera pe masura ce mai multe organizatii recunosc importanta obtinerii de date pe care fiecare utilizator sa isi poata baza deciziile. De aceea, solutiile de BI se adapteaza modului in care lucreaza oamenii, dandu-le acces la informatie in orice loc acestia se afla la un moment dat. Atat pentru companiile mari, cat si pentru cele mici, viteza lumii de afaceri inseamna ca solutiile mobile de business intelligence devin utilizate in mod obisnuit, nu doar ocazional. Utilizatorii de business isi doresc sa poata accesa informatia in contextul fluxului natural al zilei lor, nu doar atunci cand sunt fizic la birouri. Dispozitivele de tip tablet PC, de exemplu, sunt ideale pentru a sustine aplicatii mobile de BI si pentru a incuraja procesul colaborativ de luare a deciziilor. 

Datele obtinute din social media devin instrumente folositoare pentru business

Din ce in ce mai des, social media devine o componenta esentiala a prezentei unei companii pe piata si contribuie la o comunicare mai directa si autentica cu publicurile sale. In acelasi timp, insa, dincolo de numarul de like-uri sau de followeri pe care o companie ii castiga pe diferite platforme de social networking, social media devine o sursa relevanta de informatii cu ajutorul carora poate masura notorietatea sa in piata sau poate dezvalui insight-uri neasteptate referitoare la componenta publicului sau. 

Trecerea catre cloud 

De cativa ani, cloud-ul a fost un subiect de interes in aproape toate segmentele de software cu exceptia celui de Business Intelligence. 2014 va fi, cel mai probabil, anul in care cloud-ul devine un element important al solutiilor de BI. Schimbarea va fi determinata, pe de o parte, de maturizarea pietei internationale de BI si, pe de alta parte, de companiile care realizeaza ca costurile intretinerii propriei lor infrastructuri sunt ridicate in comparatie cu o solutie cloud. Pentru ca resursele BI sunt limitate, companiile ar prefera ca oamenii lor sa petreaca timp explorand datele, testand ideile inovatoare si scotand in evidenta insight-uri de business in loc sa fie blocati cu activitati de intretinere a infrastructurii si modernizare a software-ului.

Big Data, la dimensiuni controlabile pentru utilizatori

Adevarul este ca organizatiile au nevoie de ajutor in a-si valorifica cantitatile imense de date pe care le detin, indiferent de platformele pe care sunt stocate acestea. Cele mai multe solutii de BI se concentreaza pe procesarea Big Data mai degraba decat pe distribuirea lor in formatul si marimea potrivite pentru utilizatorii de busines. In 2014, companiile de succes vor fi acelea care le pot oferi utilizatorilor instrumentele tehnologice care ii vor face sa simta ca pot controla cantitatile foarte mari de date cu aceeasi usurinta cu care s-ar descurca cu volume mai mici. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement