Coca-Cola nu mai este cel mai valoros brand din lume
coca colabrandvalorostopmiliarde
Potrivit raportului Interbrand, compania care a realizat topul celor mai valoroase branduri incepand cu anul 2.000, Coca-Cola a pierdut titlul de cel mai valoros brand din lume, fiind depasita de Apple si Google, relateaza New York Times.
Raportul Interbrand este realizat in functie de performantele financiare ale companiilor, iar plasarea Apple pe primul loc nu este o surpriza pentru experti.
Compania Coca-Cola s-a plasat timp de 13 ani la rand pe primul loc in topul celor mai valoroase branduri din lume. Valoarea companiei Apple a fost evaluata la 98,3 miliarde de dolari, in timp ce valoarea companiei Coca-Cola este de 79,2 miliarde.
Topul 10 este dominat de companii din sectorul IT, astfel incat locul al patrulea revine grupului IBM, cu o valoare a brandului de 78,8 miliarde de dolari, urmat de Microsoft, cu 59,54 miliarde de dolari, potrivit sursei citate.
Locul sase este ocupat de General Electric cu 46,9 miliarde de dolari, urmat de McDonald's cu 42 miliarde de dolari, iar urmatoarele doua pozitii revin unor giganti din industria IT.
Este vorba despre Samsung, situata pe locul 8, cu un brand evaluat la 39,6 miliarde de dolari si Intel, cu 37,2 miliarde de dolari. In plus, in acest clasament pozitia a zecea revine marcii Toyota, evaluata la 35,3 miliarde de dolari.
"Marci precum Apple, Google şi Samsung ne schimba comportamentul: cum cumparam, cum comunicam unii cu altii, influentand chiar şi daca vorbim sau nu unii cu altii. Au schimbat literalmente modul in care ne traim vietile", a declarat directorul general global al Interbrand, Jez Frampton, citat de New York Times.
In acest top, Facebook a urcat 17 pozitii in topul celor mai valoroase 100 de branduri pana pe 52, de pe locul 69 in 2012, anul cand a debutat in top. Brandul Facebook este evaluat la 7,7 miliarde de dolari.
In sectorul auto, Chevrolet debuteaza in topul brandurilor pe locul 89, fiind evaluata la 4,5 miliarde de dolari, iar compania Toyota cea mai cunoscuta marca auto, cotata pe locul 10, este urmata aproape de Mercedez-Benz, locul 11, cu 31,9 miliarde de dolari si BMW, locul 12, cu 31,8 miliarde de dolari.