Comertul electronic in 2011: Romanii au platit online aproape 160 milioane de euro
comertul electronicplati onlineromcardepaymentpachete turisticebilete de avion
Volumul comertului electronic cu plata online a inregistrat la nivelul anului 2011 o crestere de 24% fata de anul anterior, ajungand la valoarea de 158,9 milioane euro, conform datelor furnizate de Romcard. Prin platforma ePayment a fost procesat un volum de 138,8 milioane de euro, potrivit unui comunicat al furnizorului de solutii de plata online integrate.
Lunile cu cele mai mari vanzari au fost mai, iunie si iulie, cand volumul tranzactiilor s-a ridicat la aproape 14 milioane de euro lunar.
"Cresterea industriei este un fenomen natural, pe masura ce industria evolueaza si atrage tot mai multi cumparatori, iar acest trend va continua si in urmatorii ani. In 2011 insa, atat magazinele online, cat si procesatorii, bancile si emitentii de carduri au implementat campanii de incurajare a comertului electronic, de comunicare a beneficiilor platii online, cu accent pe securitate si 3D Secure, precum si campanii de tip discount. Primele au oferit clarificari cu privire la mecanismele comertului electronic, celelalte au oferit un impuls concret de cumparare. Impreuna au incurajat plata online si au sustinut cresterea industriei", a declarat Cristian Herghelegiu, Country Manager ePayment, PayU Group.
Spre deosebire de alti ani, cand doar anumite domenii inregistrau evolutii spectaculoase, in 2011 cresterea s-a manifestat in aproape toate domeniile. "Daca pana de curand asistam la cresteri de 20 - 30 - 50% sau chiar mai mari in industrii consacrate, precum turism sau telecomunicatii, in 2011 s-au inregistrat evolutii si pe alte tipuri de produse, cu utilizare recurenta, semn ca are loc o diversificare semnificativa a cosului de cumparaturi si ca achizitiile online devin o obisnuinta", spune Marin Mitroi, Director General Romcard.
Astfel, in 2011 s-au inregistrat cresteri mari la
flori - 29,62%,
jucarii - 23,38%,
cadouri -21,26% si
produse IT - 32%. Totodata, internetul se dovedeste un canal foarte potrivit pentru organizatiile non-profit,
donatiile online inregistrand o crestere de aproape 26% in 2011 fata de 2010.
Valoarea medie a cosului de cumparaturi online a inregistrat, de asemenea, o evolutie pozitiva, de la 58 euro in 2010, la 64 euro in 2011, conform datelor din sistemul ePayment.
Cele mai mari valori medii/tranzactie au fost inregistrate in
turism,
software,
segmentul IT&C si cel al
jucariilor, cu 163, 126, 114 si respectiv 81 de euro. La polul opus se situeaza tranzactiile pentru produse sau servicii in general mai ieftine cum ar fi
carti,
bilete la spectacole,
cupoane de reduceri sau
plata de utilitati al caror cost mediu se situeaza in jurul valorii de 30 euro.
La nivelul intregului an 2011, cele mai scumpe tranzactii au fost realizate pentru achizitia de
bilete de avion – 9.700 euro, pachete turistice – 8.800 euro si produse software – 6.000 euro. Majoritatea tranzactiilor au fost efectuate din Romania – 59.84%, dar si din Italia – 14.71%, Spania – 5.82% sau Marea Britanie – 5%.
Pentru anul 2012, reprezentantii ePayment preconizeaza atat o crestere a numarului de companii cu activitati in comert electronic, cat si a volumelor tranzactionate online pana la o valoare de peste 200 milioane de euro.