Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Consumatorii europeni se tem ca legislatia UE privitoare la plati va face utilizarea cardurilor mai dificila

Consumatorii europeni se tem ca legislatia UE privitoare la plati va face utilizarea cardurilor mai dificila
de la 14 Feb. 2014
Consumatorii europeni se tem ca legislatia UE privitoare la plati va face utilizarea cardurilor mai dificila Tags: mastercardcomisia europeanauespaniaobiectivedaune

Consumatorii europeni sunt ingrijorati de faptul ca propunerile legislative aflate in acest moment in discutie la nivelul Uniunii vor face platile cu cardul sa devina mai scumpe si mult mai complicate. Conform unui studiu recent desfasurat in 13 tari europene, 2 din 3 consumatori considera ca propunerile de a reduce comisioanele interbancare vor face ca utilizarea cardurilor sa devina mai dificila, iar 8 din 10 persoane nu se asteapta ca retailerii sa transfere asupra lor economiile de costuri, prin reducerea preturilor.

Studiul a fost realizat de IPSOS la cererea MasterCard si a avut ca obiectiv aflarea opiniei consumatorilor cu privire la propunerea Comisiei Europene de a reduce comisioanele de interchange (contributia retailerilor la sistemul de plati electronic) si a introduce unele masuri care vor afecta folosirea cardurilor.
 
„Orice noua legislatie asupra platilor electronice ar trebui sa fie in interesul utilizatorilor de carduri. Am comandat acest  studiu din cauza ingrijorarii crescute ca scaderea fortata a comisioanelor va duce la o crestere a costurilor de utilizare a cardurilor pentru consumatori si va impiedica jucatorii pietei sa functioneze pe baza acelorasi reguli. Conform rezultatelor studiului, consumatorii din Europa impartasesc aceste ingrijorari si cred ca masurile propuse nu sunt in interesul lor", declara Javier Perez, presedinte MasterCard Europa.
 
Conform rezultatelor studiului, 65% din consumatori se tem ca o limitare inflexibila a comisioanelor de interchange va face mai dificila utilizarea cardurilor pentru ei.  Un procent si mai mare (82%) considera ca retailerii nu vor transfera economiile rezultate din diminuarea contributiei lor la costurile sistemului electronic de plati.
 
MasterCard si-a exprimat in mod constant ingrijorarea ca propunerea de reducere a comisioanelor de interchange va mari costurile de utilizare a cardurilor pentru consumatori. Aceasta neliniste are la baza experienta practica, recenta, din tari ca Spania, unde legislatia de micsorare a comisioanelor a dus la o crestere de costuri pentru posesorii de carduri – cu peste 50%. In plus, nu exista nicio dovada ca retailerii ar transfera economiile rezultate, catre clienti, prin micsorarea preturilor. Ingrijorarea rezulta si din absenta oricarei justificari pentru  impunerea acelorasi taxe in peste 30 de tari, desi conditiile pietei variaza considerabil de la o tara la alta.
 
 „Nu este foarte clar cum poate fi justificata abordarea „one-size-fits-all” privind limitarea comisioanelor de interchange pentru plati interne si internationale. Aceasta nu este o ingrijorare teoretica – este bazata pe dovezi din tari ca Spania, unde comisioanele de interchange au fost reduse artificial si consumatorii au fost cei care au achitat nota de plata”, am mai spus Perez. 
 
Studiul indica, de asemenea, ca reactia consumatorilor este una deosebit de critica privind reglementarea propusa, de a da comerciantilor dreptul de a stabili ce carduri accepta si ce carduri nu accepta. Incalcarea regulii privind acceptarea tuturor cardurilor („Honour All Cards Rule”) i-ar priva pe consumatori de calitatea numarul unu  pe care o cauta la cardurile de plata – siguranta ca le pot folosi oriunde in lume. 8 din 10 consumatori (77%) din Europa considera ca aceasta masura va face utilizarea cardurilor mai dificila pentru ei. In mod similar, 60% sunt ingrijorati ca propunerile de a permite ca mai multe logo-uri sa apara pe un card vor avea un impact negativ asupra consumatorilor. 
 
In concluzie, Perez a spus: „La MasterCard, avem acelasi obiectiv ca si Comisia Europeana de a crea o piata de plati eficienta, competitiva si inovatoare. Totusi, ne preocupa faptul ca unele dintre propunerile facute nu vin in sprijinul acestor obiective, ci vor dauna si vor reprezenta un inconvenient pentru consumatori.”


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement