Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

De ce suntem saraci: Autostrazile din Romania, de trei ori mai scumpe decat in Bulgaria

De ce suntem saraci: Autostrazile din Romania, de trei ori mai scumpe decat in Bulgaria
de la 28 Aug. 2013
De ce suntem saraci: Autostrazile din Romania, de trei ori mai scumpe decat in Bulgaria Tags: autostradaconsiliul concurenteicnadnr

Un raport Consiliului Concurentei (CC) arata ca pretul unui kilometru de autostrada in Romania este de trei ori mai mare decat in Bulgaria.


In urma prelucrarii datelor si informatiilor puse la dispozitie de CNADNR, in Romania, pretul mediu al unui kilometru de autostrada construit in zona de ses este de 23,34 milioane lei/km se arata in raportul preluat de Agerpres.

Pretul unui kilometru de autostrada construit in zona de deal este de 20,87 milioane lei/km, ambele peste nivelul standardelor de cost.

"In cadrul analizei s-a constatat o variatie semnificativa a preturilor medii pe kilometrul de autostrada. Spre exemplu, la zona de ses, in Romania, preturile au variat in intervalul 2,68 milioane de euro (tronsonul Fetesti - Cernavoda) si 11,61 milioane de euro (varianta de ocolire Pitesti), in Bulgaria intre 2 milioane de euro (tronsonul Tracia - Nova Zagora - Yambol) si 2,8 milioane de euro (Hemus - Sofia si Yana), iar in Polonia intre 4,6 milioane de euro (Zgorzelec - Krzyżowa) si 12,4 milioane de euro (Zgorzelec - Krzyżowa)", releva datele raportului.

Prin urmare, conform CC, in Romania, variatia pretului mediu pentru un kilometru de autostrada construit in aceeasi forma de relief este cea mai mare (45,86%), fata de Polonia (36,42%) si Bulgaria (14,22%).

Comparativ cu Bulgaria, pretul mediu/kilometru de autostrada construit in zona de ses este de aproape trei ori mai mare.

Consiliul Concurentei recomanda autoritatilor contractante sa evite incheierea de acte aditionale la contractele initiale.

S-a constatat ca exista situatii in care, prin semnarea acestui tip de documente, castigatorul licitatiei (cel care ofera cel mai mic pret) negociaza direct cu autoritatea contractanta o noua valoare a lucrarii.

Foto: Wikipedia.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement