In situatia in care cei mai multi britanici detin un smartphone scump sau un Blackberry de peste 500 lire sterline, asigurarea devine un factor obligatoriu.
In fiecare an, 300.000 de telefoane mobile sunt furate, potrivit cifrelor politiei britanice.
Circa 6,7 milioane britanici platesc o asigurare pentru telefonul mobil din dotare, potrivit site-ului comparativ uSwitch.
Totusi, multi clienti pierd acesti bani. Reclamatiile privind asigurarile smartphone-urilor sunt tot mai numeroase. Financial Ombudsman Service spune ca anul trecut a primit 600 de plangeri si estimeaza ca numarul acestora va creste la 750 in 2013.
Pana acum, asiguratorii au fraternizat, in mare parte, cu clientul. Cea mai mare problema tine de neclaritatea contractelor de asigurare.
Ghidul Money Mail ii poate ajuta pe utilizatorii britanici sa analizeze oportunitatea unei asemenea asigurari.
Acoperirea asigurarii ar trebui sa fie simpla: daca iti pierzi telefonul sau il deteriorezi, asiguratorii iti vor plati polita, astfel incat sa nu fii nevoit sa te cauti prin buzunare, pentru a-ti cumpara alt handset.
Asigurarea acopera in cazul accidentelor, furtului si pierderii - de exemplu, ti-ai uitat mobilul intr-o zona aglomerata.
Cu cat platesc mai multi bani, cu atat acopera mai multe riscuri. Unor clienti li s-a refuzat plata asigurarii, deoarece nu au fost batuti in timpul jafului in urma caruia le-a fost furat smartphone-ul.
Intr-un caz, un barbat care mergea spre casa a fost imobilizat de un hot, care i-a furat telefonul. Asiguratorul a refuzat sa ii plateasca despagubirile pentru care platise, deoarece nu a putut specifica "forta" cu care omul a fost atacat de catre infractor.
In alta situatie, o femeie din Marea Britanie a fost amenintata de catre un hot, care i-a furat telefonul, in timp ce folosea un bancomat. Asiguratorul nu i-a platit nimic, deoarece "nu a fost atinsa", in timpul talhariei. De exemplu, asiguratorul Foneguard specifica foarte clar in contract ca nu acopera cazurile in care furtul a fost comis fara violenta.