Eurostar a transportat 10 milioane de pasageri in 2013
eurostarcanalul maneciitransport feroviar
Operatorul feroviar Eurostar a anuntat ca a atins plafonul de 10 milioane de pasageri in anul 2013, un record care face ca numarul de pasageri transportati pana in prezent sa ajunga la 140 de milioane in cei aproape 20 de ani de cand functioneaza.
Eurostar este un sistem de trenuri de mare viteza ce asigura legaturi intre Regatul Unit, Franta si Belgia. Trenurile utilizează Tunelul Canalului Manecii iar principalele gari deservite sunt Gara Saint Pancras, la Londra, Gara de Nord, la Paris si Gara Bruxelles-Sud, la Bruxelles. Unele trenuri deservesc si garile Lille Europe, Calais-Frethun, in Franta si Ashford-International, in Regatul Unit. Primul tren a circulat in sistemul Eurostar in noiembrie 1994. Din 2007, odata cu terminarea liniei de mare viteza intre Londra si Canalul Manecii (High Speed 1) si deschiderea garii Londra-Saint Pancras, timpul mediu al unui parcurs Londra-Paris este de 2h15’, iar intre Londra si Bruxelles de 1h51’.
Pentru anii 2014 si 2015, Eurostar intentioneaza sa-si extinda reteaua pana in Alpii elvetieni si regiunea Provence din Franta, zone turistice extrem de vizitate. De altfel, strategia de extindere a Eurostar i-a adus o crestere a cifrei de afaceri de 10% in trimestrul al treilea din 2013, concomitent cu o progresie a traficului de 5%.
Primele trenuri apartinand companiei nationale germane Deutsche Bahn, autorizate sa treaca prin tunelul de sub Canalul Manecii incepand cu 2016, vor lega Londra de Frankfurt, via Bruxelles si Koln de Amsterdam.
Companiile care opereaza Eurostar sunt SNCF (Franta), London & Continental Railways (LCR, Marea Britanie) si SNCB (Belgia). La inceputul lui decembrie, guvernul britanic a anuntat ca este dispus sa vanda partea sa (40%) din compania feroviara care opereaza Eurostar pentru a rentabiliza operatiunile sale in Marea Britanie.