Facebook, invadat de cinci milioane de copii
copii sub 13 aniretele de socializareutilizatori facebookobezitate infantila
Peste cinci milioane de copii cu varsta mai mica de 13 ani din Statele Unite ale Americii au cont pe Facebook, desi acest lucru nu este permis.
Mai exact, 5,6 milioane de astfel de utilizatori americani se bucura de un cont pe aceasta retea de socializare, in ciuda faptului ca Facebook pretinde ca accesul lor este interzis.
Desi acest numar reprezinta circa 3,5% din totalul utilizatorilor americani ai Facebook, el este "micul secret urat" al retelei de socializare, potrivit Reuters, intrucat el nu este dezvaluit in documentatia de listare la bursa a companiei.
Pentru ca un copil sa aiba acces la o retea de socializare din America, site-ul solicita acordul parintilor. De cele mai multe ori, parintii sunt cei care ii ajuta pe micuti sa isi deschida un cont pe o retea de socializare. Circa 55% dintre parintii copiilor de 12 ani sustin ca acestia au un cont pe Facebook, iar 76% dintre acestia sunt cei care i-au ajutat sa isi deschida contul, potrivit unui studiu al Microsoft Research efectuat anul trecut.
Astfel, actiunile retelelor de socializare pentru a proteja intimitatea copiilor nu dau rezultatele scontate. Ba mai mult, Facebook refuza sa recunoasca rezultatele vagi obtinute pe aceasta cale. Desi Facebook permite doar persoanelor de peste 13 ani sa foloseasca reteaua de socializare, un copil poate "pacali" usor sistemul de monitorizare a site-ului, potrivit unui test realizat de Reuters.
Sistemul de monitorizare al Facebook a eliminat circa 800.000 de utilizatori intr-un an, intrucat acestia aveau varsta sub 13 ani.
Datele provin dintr-un studiu realizat in acest an, privind consumatorii din Statele Unite ale Americii.
Copiii sub 13 ani sunt protejati printr-o lege speciala, COPPA, iar retelele de socializare interzic accesul acestei categorii de minori. Scopul legii este ca agentii economici sa nu se foloseasca de copii pentru a-si face reclama si sa nu caute informatii personale despre acestia.
In prezent, Comisia federala pentru comert vrea sa restrictioneze companiile si site-urile care tintesc publicul foarte tanar. Motivul este ca pe retelele de socializare companiile expun copiii la produse care nu le sunt benefice (dulciuri sau mancaruri cu continut mare de grasimi). Statul american incearca sa impiedice acest lucru pentru ca circa 20% dintre copiii americani cu varsta cuprinsa intre 6 si 17 ani sunt obezi, potrivit unui raport guvernamental din 2011.