Fenechiu: Guvernul sustine accelerarea integrarii retelelor feroviare europene
foto: sxc.hurelu fenechiucfruniunea europeana
Mecanismul de colaborare intre autoritatile nationale de siguranta si European Railway Agency (ERA) trebuie examinat cu atentie, astfel incat textul final sa nu fie o povara administrativa si financiara pentru operatorii feroviari.
In plus, acesta ar trebui sa fie benefic dezvoltarii transportului feroviar in statele membre, a afirmat ministrul Transporturilor Relu Fenechiu, in cadrul dezbaterii privind Al Patrulea Pachet Feroviar, potrivit site-ului Ministerului Transporturilor.
In ceea ce priveste propunerea de directiva privind interoperabilitatea, Guvernul sustine obiectivele referitoare la accelerarea integrarii retelelor feroviare europene prin eliminarea barierelor tehnice si administrative, mentinerea unui nivel ridicat de siguranta si cresterea competitivitatii transportului feroviar.
Fenechiu atrage atentia ca, fara o evaluare in amanunt a implicatiilor transferului de competente catre ERA, exista riscul cresterii costurilor suportate de operatorii care efectuează doar operatiuni nationale pe teritoriul unui stat membru.
In plus, pentru a nu se introduce noi bariere in calea procesului de autorizare a punerii pe piata a vehiculelor feroviare, respectiv pentru a se reduce birocraţia, costurile suplimentare si consumul de timp, Fenechiu considera ca ar fi mai potrivit ca acest proces sa se desfasoare, in continuare, in cadrul national pentru operatorii economici care doresc sa obtina autorizatii de punere pe piata pentru pietele nationale.
Fenechiu a afirmat recent ca, cazul Romaniei, vanzarea companiei de stat CFR Marfa a fost impusa de Fondul Monetar International (FMI). Statul roman nu va vinde insa si elementele de infrastructura in cadrul procesului de privatizare.
Oficialii FMI au impus vanzarea CFR Marfa pentru ca nu mai au incredere ca Romania ar mai putea revigora o companie de stat.
Fenechiu a afirmat ca CFR Marfa are active de 1,3 miliarde lei si datorii de 2 miliarde lei.