Francezilor nu le plac numai melcii, ci si viteza acestora
parislimita de viteza30 kilomteri pe ora
Autoritatile de la Paris iau in considerare generalizarea limitei de viteza de 30 de kilometri pe ora, exceptand marile bulevarde, cum ar fi Champs-Elysees sau cele de pe malurile Senei.
Masura a fost adoptata deja in localitatile Lorient, Nogent-sur-Marne, Fontainebleau si Clamart.
Acum, la Paris, viteza este limitata la 30 de kilometri pe ora pe 37% dintre strazi.
Astfel, pe 560 de kilometri din 1.513 kilometri, soferii trebuie sa ruleze cu 30 km/h, iar, acolo unde pietoni, biciclisti si automobilisti isi impart soseaua, viteza este limitata la 20 km/h.
Reducerea limitei de viteza vizeaza diminuarea emisiilor poluante si scaderea numarului de accidente.
Faptul este dovedit, intrucat, intrarea in vigoare, in decembrie 1990, a limitei de viteza in oras la 50 de km/h a redus cu 15% numarul accidentelor mortale in Franta, potrivit Agerpres, care citeaza Science et Vie.
Scaderea numarului de accidente se datoareaza faptului ca viteza mai mica a largit campul vizual si a crescut timpul de reactie al participantilor la trafic.
De asemenea, la 50 de kilometri pe ora, distanta de franare este de aproximativ 28 de metri, pe sosea uscata, si de 42 de metri, pe sosea umeda.
Distanta de franare scade la numai 13 metri, cand viteza este sub 30 de kilometri pe ora, si la 18 metri, daca este ud carosabilul.
In ceea ce priveste violenta socului in caz de accident, riscul mortal pentru un pieton lovit de automobil depaseste 90%, la o viteza de 50 de kilometri pe ora, dar scade la 50%, cand viteza este mai mica de 30 kilometri pe ora.