Garniturile de metrou vor fi vopsite in culoarea magistralei pe care circula
gheorghe udristemetrorexgarniturimagistralevopsea
Gheorghe Udriste, directorul Metrorex, a declarat pentru Manager.ro ca pe viitor garniturile de metrou vor fi vopsite in nuanta magistralei pe care circula. De exemplu, trenurile care vor circula pe Magistrala 1, Pantelimon-Dristor, vor fi vopsite in nunate de galben, in timp ce garniturile de pe Magistrala 2, Berceni-Pipera, ar urma sa beneficieze de nunate de albastru.
Gheorghe Udriste spune ca nu doreste sa faca din reteaua Metrorex un adevarat curcubeu, ci ca se va incerca o personalizare a trenurilor dupa culoarea magistralei care circula.
"Intentia noastra este ca aceste trenuri, plus altele care vor mai veni, sa le intorducem in functiune pe Magistrala 2, pentru uniformizare, iar modelele Bombardier sa inlocuiasca garniturile vechi de pe Magistrala 3. De acolo plecam, de la culoarea liniei, cea albastra consacrata pentru noi la Magistrala 2. Probabil, de aici vom alege dintr-un spectru de nuante de albastru", a declarat Udriste.
Garnituri de metrou, luate pe piese din Spania si asamblate la Bucuresti
Metrorex urmeaza sa achizitioneze 16 garnituri noi de tren din Spania, de la compania Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF).
Udriste spune ca aceste noi garnituri au inglobata tehologie de ultima ora, cu actionare in curent alternativ, ceea ce aduce fata de trenurile vechi, care actioneaza in curent continuu, o economie de 14 - 15% la consumul de energie. De asemenea, trenurile beneficiaza de sisteme de siguranta de ultima ora si de sistem de automatizare a functionarii, achizitionate separat de la firma Bombardier, care a montat astfel de instalatii in calea de rulare. Sistemele de interlocking din calea de rulare trebuie sa corespunda cu cele de pe garniturile de tren.
Cate un mecanic de garnitura
"Evident, nu vom avea garnituri care vor rula fara mecanic, insa trenurile dispun de instalatii de protectie automata si instalatii pentru conducere automata ATP (automat train protection) si ATO (automat train operation)", a mai spus directorul Metrorex.
Ce presupune asta? Trenul functioneaza in regim automat, dar asistat de numai un singur mecanic, nu de doi, ca pana acum. Metrorex a trecut la acest mod de operare inca din vara anului 2000, mai intai pe Magistrala 2. Practic, mecanicul comanda butonul de start, la plecarea din statie, dupa care trenul isi culege singur informatiile din calea de rulare.
Adica, isi alege viteza, in functie de parametrii geometrici ai tunelului si statiilor, creste sau scade viteza, in functie de gradul de incarcare al garniturii si de conditiile din teren si opreste la punct fix, dupa care reia ciclul.
44 de trenuri cu operare automata
"Avem, in momentul de fata, 44 de garnituri de tren care opereaza in modul automat, pe Magistralele 1, 2 si 3, iar pentru acest an nu este prevazuta majorarea acestui numar. La inceputul anului viitor vom avea in circulatie cateva prototipuri de astfel de trenuri, iar dupa etapele necesare omologarii se va trece la productia de serie", a mai declarat Gheorghe Udriste.