Henkel anunta cele mai bune rezultate trimestriale din istorie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Henkel anunta cele mai bune rezultate trimestriale din istorie Henkel anunta cele mai bune rezultate trimestriale din istorie
de Manager.ro la 16 Nov. 2012
Urmareste-ne pe Google News
henkelrezultateistoriecampaniean fiscalvanzari

"In trimestrul al treilea 2012 contextul pe pietele pe care activam a devenit si mai dificil; cu toate acestea, Henkel a continuat sa performeze excelent, toti indicatorii financiari atingand niveluri-record. Am generat o crestere profitabila pentru toate diviziile companiei si am realizat o crestere substantiala a marjei de profit / EBIT margin, care a atins cel mai bun nivel de istoria companiei. Performanta noastra se bazeaza pe orientarea clara catre atingerea obiectivelor strategice ale companiei. Suntem pe drumul cel bun si suntem increzatori ca ne vom atinge obiectivele fixate pentru intregul an fiscal 2012", a declarat Kasper Rorsted, CEO Henkel.

"Ne asteptam ca volatilitatea si incertutidinea sa afecteze in continuare pietele pe care activam. Din aceste motive, noi vom continua sa ne adaptam si sa ne imbunatatim structurile si procesele," adauga Rorsted.

Reconfirmarea obiectivelor 2012

"Pornind de la excelenta performanta a companiei in primele 9 luni, suntem convinsi ca ne vom atinge obiectivele fixate pentru anul 2012. Ne asteptam la o crestere organica intre 3% si 5% si o crestere a indicatorului ajustat EBIT margin pana la 14%. In plus, ne asteptam si la o crestere a castigurilor ajustate per actiune preferentiala  de cca 15%," declara Rorsted.


Vanzarile Henkel din trimestrul trei 2012 au atins valoarea de 4,294 miliarde euro, ceea ce inseamna o crestere cu 6,6% vs. trimestrul III/ 2011. Organic vanzarile au crescut cu 2,5%.

Toate cele trei divizii au contribuit la aceasta performanta: Detergenti & Produse pentru Ingrijirea Locuintei a raportat o crestere sanatoasa, +4,6%; Beauty Care + 3,3% si Adezivi Tehnologii , +1.0%, cresteri organice.

Profitul operational ajustat a crescut cu 16,7%, de la 541 milioane euro la 631 milioane euro, datorita aportului tuturor diviziilor. Profitul operational (EBIT) a crescut de la 451 milioane euro la 586 milioane euro.

Return on sales ajustat (EBIT margin) a crescut semnificativ cu 1,3 puncte procentuale, de la 13,4% la 14,7%. Return on sales a fost de 13,6%, fata de 11,2 % in trimestrul III/ 2011.

Progrese semnificative s-au inregistrat si in ceea ce priveste managementul net working capital. Comparativ cu trimestrul III/ 2011, raportul net working capital la vanzari s-a imbunatatit cu 1,4 puncte procentuale pana la 6,6%. Datoria neta a scazut semnificativ pana la data de 30 septembrie 2012, la 612 milioane euro (30 septembrie 2011: 1,570 miliarde euro).

Performanta diviziilor in perioada Ianuarie – Septembrie 2012

In primele noua luni din 2012, Henkel a raportat o crestere a vanzarilor comparativ cu perioada similara din anul precedent cu 6% pana la 12,508 miliarde euro. Organic, cresterea a fost de 3,7%. Profitul operational ajustat a crescut cu 17,3 %, de la 1,528 miliarde euro la 1,791 miliarde euro. Return on sales ajustat (EBIT margin) a crescut de la 12,9% la 14,3%.

Castigul net ajustat pentru primele 9 luni s-a imbunatatit cu 20,5%, de la 1,044 miliarde euro la 1,258 miliarde euro iar dupa deduceri, valoarea a ajuns la 1,226 miliarde euro (perioada de comparatie: 1,023 miliarde euro).  Castigurile ajustate per actiune preferentiala (EPS) au crescut cu 19,4%, de la 2,37 euro la 2,83 euro.

Performanta diviziilor in trimestrul trei 2012

Divizia Detergenti & Produse pentru ingrijirea locuintei a performat excelent, toti indicatorii financiari fiind peste valorile raportate in trimestrul trei 2011. Nominal, vanzarile au crescut cu 7,6% pana la 1,194 miliarde euro, comparativ cu 1,110 miliarde euro in trimestrul III/ 2011. Organic, vanzarile diviziei au crescut cu 4,6%.

Toate regiunile au contribuit la performanta diviziei cu pietele emergente performand excelent, America Latina raportand cresteri aproape de ordinul a doua cifre, Europa de Est de asemenea, in special in Rusia si Turcia. In ciuda contextului geo-politic dificil, regiunea Africa/Middle East a raportat rezultate foarte bune. Henkel raporteaza cresteri si in Europa de Vest, in special in Franta si Italia. De asemenea, America de Nord a raportat cresteri in pofida declinului pietei.

Profitul operational ajustat a crescut substantial cu 11,3% pana la 173 milioane euro. Return on sales ajustat a crescut cu 0,5 puncte procentuale pana la 14,5%, pastrand nivelul record din precedentele doua trimestre.

Divizia Henkel Beauty Care a raportat cresteri si in trimestrul trei. Nominal, vanzarile diviziei au totalizat 908 milioane euro, +5,6% peste valoarea de 860 milioane euro raportata in perioada de comparatie, iar cresterea organica a fost de  3,3%.

Ca si in precedentele trimestre, pietele emergente au avut o mare contributie la evolutia diviziei: Asia (fara Japonia) si Africa/Middle East, cu cresteri de ordinul a doua cifre. Cresteri solide s-au inregistrat si in Europa de Vest, in pofida contextului dificil de pe piete. America de Nord a raportat cresteri substantiale fata de perioada de comparatie iar Asia-Pacific a raportat rezultate sub nivelul din trimestrul III/ 2011.

Profitul operational ajustat a crescut cu 8,6% pana la 133 milioane euro. Cu o valoare de 14,7%, Return on sales ajustat s-a imbunatatit cu 0,4 puncte procentuale comparativ cu trimestrul III/ 2011.

Divizia Adezivi Tehnologii a continuat sa performeze foarte bine si i trimestrul III. Nominal, vanzarile diviziei au crescut cu 6,6% pana la 2,153 miliarde euro, cu o crestere organica de 1,0%.

Per total, pietele emergente au fost vectorul cresterii, in special Asia (fara Japonia) si Europa de Est. De asemenea, Africa/Middle East a raportat cresteri. In schimb, in America Latina vanzarile au fost usor sub nivelul din perioada de comparatie. La fel, in regiunea Europa de Vest, rezultatele au fost afectate de contextul dificil in special din sudul Europei. In regiunea America de Nord s-au raportat cresteri fata de perioada similara din 2011.

Profitul operational ajustat a crescut, din nou, substantial, cu 18,3% pana la 345 milioane euro. Return on sales ajustat a crescut cu 1,6 puncte procentuale, atingand nivelul record de 16,0% pentru prima data!

Performanta regiunilor

Vanzarile din Europa de Vest, cca 1/3 din vanzarile companiei, s-au ridicat la valoarea de 1,423 miliarde euro, aproximativ acelasi nivel ca in perioada similara a anului trecut (organic: -0,8%). Vanzarile din Europa de Est au crescut cu 6,5% pana la 825 milioane euro (organic: +4,3%), cu performante excelente in Turcia si Rusia.  Vanzarile din Africa/Middle East au crescut cu 12,2% pana la 265 milioane euro (organic: +6,3%).  

Vanzarile din America de Nord au crescut cu 13,0% pana la 790 milioane euro. Organic, vanzarile au crescut cu 2,8%. Cu 272 milioane euro, vanzarile din America Latina s-au situat la acelasi nivel ca in perioada de comparatie. Organic, cresterea a fost de 1,5%. Regiunea Asia-Pacific a raportat o crestere a vanzarilor cu 16,1% pana la 680 milioane euro. Organic, cresterea a fost de 6,6%.

Pietele emergente – Europa de Est, Africa/Middle East, America Latina si Asia (fara Japonia) – au raportat rezultate excelente, vanzarile crescand cu 10,1% pana la 1,885 miliarde euro. Cresterea organica a fost de 5,9%. Contributia pietelor emergente la vanzarile companiei a crescut de la 43% la 44%.

Previziuni pentru vanzari si profit 2012

Henkel Group se asteapta sa raporteze cresteri ale vanzarilor intre 3% si 5% in anul fiscal 2012. Henkel estimeaza ca vanzarile diviziilor de bunuri de consum vor pastra tendinta pozitiva din ultimul timp, cu o usoara crestere de ordinul unei cifre. Si pentru divizia Adezivi Tehnologii, Henkel preconizeaza o crestere organica de ordinul unei cifre.

Henkel confirma estimarea pentru adjusted return on sales (EBIT) de 14% (2011: 13,0%). In raportul finanzia pentru trimestrul doi, Henkel specifica in ceea ce priveste indicatorul "castiguri ajustate per actiune preferentiala", schimbarea estimarii de la 10% (2011: 3,14 euro) la 15% (2011: 3,14 euro).

Ultimele NOUTATI

3 moduri de a purta costumul de dama
Life Style

3 moduri de a purta costumul de dama

today28 Mar. 2024
Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor:
Companii

Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor: "Nu vor sa munceasca"

today28 Mar. 2024
Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024
250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?
Companii

250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?

today28 Mar. 2024
Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume
Economie

Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume

today28 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla
Financiar-Bancar

Depozitele bancare pot sa fie mai paguboase decat banii la saltea: cum trebuie sa calculezi castigul, de fapt. Nu dupa dobanda simpla

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x