Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Hornbach, crestere usoara a vanzarilor in primul semestru

Hornbach, crestere usoara a vanzarilor in primul semestru
de la 14 Oct. 2013
Hornbach, crestere usoara a vanzarilor in primul semestru Tags: cresterehornbachvanzariprofitvenituri

Grupul Hornbach Holding AG, detinatorul Hornbach, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de constructii si gradinarit, a revenit pe crestere in prima jumatate a anului fiscal 2013/2014 (perioada 1 martie - 31 august 2013). In primele sase luni ale anului fiscal, cifra vanzarilor consolidate a crescut cu 1,8%, ajungand la 1,83 miliarde de euro (2012/2013: 1,79 miliarde de euro).

Cresterea de 6,8% a vanzarilor, inregistrata in cel de-al doilea trimestru, a compensat scaderea de 2,9% inregistrata in primul trimestru, pe fondul conditiilor meteo nefavorabile. Profitul inainte de dobanzi si taxe (EBIT) a crescut in mod disproportionat in comparatie cu vanzarile din trimestrul al doilea. Astfel, grupul Hornbach a recuperat aproximativ 40% din deficitul inregistrat in primul trimestru, avand un profit inainte de dobanzi si taxe (EBIT) de 138,3 milioane euro in primul semestru, comparativ cu cel inregistrat in prima jumatate a anului trecut – 153,2 milioane de euro.
 
„Avand in vedere vremea rece din primavara, ceea ce am obtinut in primul semestru nu poate sub nicio forma sa fie catalogat drept un rezultat demn de luat in seama. In ceea ce priveste vanzarile, nu doar ca am recuperat terenul pierdut, dar am reusit chiar sa depasim cifrele din anul precedent. Datoram acest lucru in primul rand magazinelor noastre de pe teritoriul Germaniei, care au devansat inca o data competitia si au castigat o cota de piata si mai mare”, a declarat Albrecht Hornbach, Presedintele Consiliului de Administratie al Hornbach Holding AG.
 
Magazinele Hornbach din Germania au inregistrat o majorare a vanzarilor cu 7,7% in cel de-al doilea trimestru al anului fiscal 2013/2014, cresterea inregistrata in primul trimestru fiind de 0,7%. Multumita faptului ca se concentreaza constant pe proiectele pentru clienti, Hornbach a beneficiat inca o data de o crestere a cererii pe piata de constructii si renovari din Germania. In comparatie cu anul precedent, Hornbach a depasit performanta de vanzari in sectorul DIY cu aproximativ 3 procente in perioada martie – august 2013. Albrecht Hornbach atribuie aceasta performanta popularitatii de care se bucura magazinele de tip DIY in randul consumatorilor germani.
 
Kundenmonitor 2013: Hornbach este cel mai bun operator de magazine de bricolaj din Germania
 
In Kundenmonitor Deutschland, cel mai prestigios sondaj realizat in randul consumatorilor din sectorul german de retail, Hornbach s-a clasat pe primul loc in randul magazinelor de bricolaj si renovari in ceea ce priveste nivelul de satisfactie al consumatorilor inregistrat in 2013, primind cea mai mare nota acordata in istoria de 21 de ani a acestui studiu independent. Dintr-un total de 35 de categorii de evaluare, Hornbach s-a clasat pe primul sau al doilea loc in cazul a 27 de categorii, iar in cadrul a 19 categorii a obtinut locul intai. Printre criteriile de evaluare s-au numarat raportul calitate-pret al produselor, preturile in comparatie cu competitorii, accentul pus pe mediul inconjurator, varietatea si calitatea acestora, gradul de actualitate al gamei de produse, marcile private, precum si dorinta cumparatorilor de a repeta cumpararea.
 
Grupul Hornbach a inregistrat progrese si in cazul business-ului la nivel international, reusind sa recupereze teren in lunile de vara din 2013, in ciuda conditiilor macroeconomice mai dificile decat in Germania. In comparatie cu anul precedent, vanzarile nete din celelalte tari europene au crescut cu 0,5% in cel de-al doilea trimestru al anului fiscal 2013/2014, indicand o crestere pozitiva pentru prima data din primavara anului 2011. 
 
„Acest lucru ne-a permis sa reducem cu mai bine de jumatate deficitul de 6,1% inregistrat in primul trimestru. Acest lucru ne face sa speram ca efectele negative ale crizei datoriilor suverane din zona euro vor disparea treptat din pietele internationale unde suntem prezenti si ca com vedea o imbunatatire a increderii consumatorilor in acestea”, a adaugat Albrecht Hornbach.
 
Cele 140 de magazine de bricolaj din cadrul sub-grupului Hornbach Baumarkt AG au inregistrat o crestere cu 7% a vanzarilor, ajungand la 873,5 milioane euro in trimestrul al doilea al anului fiscal 2013/2014, si o crestere cu 1,8% in primul trimestru, ajungand in prezent la cifra de 1,71 miliarde euro. Comparativ cu anul precedent, vanzarile nete ale sub-grupului au crescut cu 4,6% in cel de-al doilea trimestru, atingand aproape nivelul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut (cu 0,8% mai putin), in ciuda iernii prelungite. Valoarea EBIT inregistrat la nivelul sub-grupului a reprezentat, de asemenea, o recuperare in cel de-al doilea trimestru, ajungand la 108,7 milioane de euro in prima jumatate a anului fiscal 2013/2014 (S1 2012/2013:125,9 milioane de euro).
 
Divizia de materiale de constructii a grupului Hornbach a inregistrat o crestere a vanzarilor in primele sase luni ale anului fiscal, aproape redobandind nivelul veniturilor inregistrat anul trecut. Vanzarile inregistrate in cadrul sub-grupului Hornbach Baustoff Union GmbH a crescut cu 2,2%, ajungand la 117,3 milioane euro in primul semestru al anului fiscal. Profitul inainte de dobanzi si taxe cumulat la nivelul acestui sub-grup a ajuns in prezent la 5,3 milioane de euro (S1 2012/2013: 5,5 milioane de euro). Cea de-a treia companie din cadrul grupului, Hornbach Immobilien AG, si-a imbunatatit veniturile operationale cu 10,5% in primele sase luni, ajungand la 25,9 milioane de euro.
 
Luand in considerare cursa pentru a recupera terenul pierdut, previziunile Hornbach pentru cel de-al doilea semestru al anului fiscal au crescut si ele usor. In consecinta, se asteapta ca profitul inainte de dobanzi si taxe inregistrat in anul fiscal 2013/2014 la nivelul grupului Hornbach Holding AG sa il egaleze pe cel din anul precedent (145,9 milioane de euro), in timp ce valoarea EBIT inregistrat de sub-grupul Hornbach-Baumarkt-AG ar trebui sa fie mai mult sau mai putin similar celui de anul trecut (99,3 milioane de euro). Prognoza de vanzari, care a ramas neschimbata, se refera la o usoara crestere, comparativ cu anul fiscal 2012/2013.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement