In ce stadiu se afla lucrarile la Pasajul Mihai Bravu: Primul pod a fost deschis circulatiei
proiectepasajdambovitasorin oprescumihai bravucirculatie
Primarul General, Sorin Oprescu, a verificat astazi stadiul lucrarilor la Pasajul Mihai Bravu, ocazie cu care a anuntat ca incepand de astazi de la ora 11,30, primul pod al acestui pasaj a fost deschis circulatiei.
'Deschidem circulatia pe primul pod al pasajului Mihai Bravu si lucram in ritm alert la cel de-al doilea pod. Sunt foarte multumit de cum s-a lucrat, incepand din octombrie anul trecut. Avem speranta ca spre sfarsitul acestui an si cel de al doilea pod va fi finalizat, avand in vedere ca lucram pe perioada de vara, adica ne ajuta si vremea. Mai mult, ne ajuta si deschiderea primului fir, prin relaxarea traficului. Le multumesc locuitorilor din zona pentru rabdare, iar celor care tranziteaza Vacarestiul le promit ca anul viitor vor uita de inconvenientele cauzate de lucrare'.
Primarul General a explicat ca prin finalizarea acestei lucrari, patru mari cartiere (adica peste 600.000 de locuitori), Berceni-Oltenitei, Balta alba, Pantelimon si Colentina vor fi legate intre ele si vor avea legatura cu zona de Nord a orasului (Aeroport Otopeni, Valea Prahovei), dar vor avea si alternative fata de inelul interior reprezentat de Mihai Bravu, Stefan cel Mare, fapt care creeaza implicit si descongestionarea in zona centrala.
Pasaj suprateran Mihai Bravu — Splaiul Unirii este compus din doua poduri supraterane paralele.
STADIU:
Primul pod a fost finalizat 100%, inclusiv bretelele de acces.
La cel de-al doilea se lucreaza. Din totalul de 11 pile sunt finalizate 3, se lucreaza la alte 3 pile. Culeea (Infrastructura care se executa la capatul unui pod pentru a prelua sarcinile transmise de suprastructura acestuia si a sustine calea de acces pe pod) dinspre Mihai Bravu, care face legatura intre rampa si pod este terminata, si se lucreaza la cea dinspre Vacaresti. Coloanele forate sunt executate in proportie de 90%. Podul metalic este in lucru, fiind realizat in proportie de 60%, si sunt finalizate o parte din grinzile din beton precomprimat ce urmeaza a fi montate pe viaductele de acces.
BENEFICII:
Necesitatea realizarii pasajului a derivat din circulatia din ce in ce mai dificila, cu blocaje frecvente, in aceasta zona, fiind realizat pe directia inelului principal de circulatie
Pasajul Mihai Bravu rezolva subtraversarea a doua puncte esentiale — Splaiul Unirii si Dambovita pe de-o parte, iar pe de cealalta parte, intersectia Mihai Bravu cu Calea Vacaresti, realizand continuitatea traficului, in corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piata Sudului.
Obiectivul general al proiectului este acela de a continua programul de optimizare a traficului cu posibilitatea realizarii unui pasaj rutier suprateran prin care sa se realizeze o legatura rutiera mai rapida intre Soseaua Mihai Bravu si Splaiul Unirii.
Scopul proiectului il reprezinta descongestionarea traficului din zona intersectiei Soseaua Mihai Bravu — SplaiulUnirii — CaleaVacaresti.
PROIECTUL PRESUPUNE:
Realizarea a doua poduri supraterane paralele pe directia Inelului Principal de Circulatie (Soseaua Mihai Bravu, Calea Vacaresti), de cate 2 benzi de circulatie pentru fiecare sens.
Primul pod (Calea Vacaresti-Mihai Bravu) are o lungime de 675,40 m, iar cel de-al doilea pod 687,70 m (Mihai Bravu-Calea Vacaresti). Latimea celor doua poduri este de 7,80 m.
Cele doua pasaje rutiere vor supratraversa Splaiul Unirii/ Raul Dambovita, precum si intersectia Prelungirea Soselei Mihai Bravu cu Calea Vacarestilor:
De asemenea, prin acest proiect se vor reconfigura intersectiile tronsonului Inelului Principal de circulatie cu Splaiul Unirii, precum si cu Calea Vacarestilor, cu asigurarea realizarii relatiilor de stanga dintre cele doua artere de circulatie in conditii de siguranta si confort.