Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

INTERVIU Ana-Maria Bogdan, General Manager la R/GA: "Pasiunea pentru ceea ce faci este cel mai important ingredient"

INTERVIU Ana-Maria Bogdan, General Manager la R/GA: "Pasiunea pentru ceea ce faci este cel mai important ingredient"
de la 09 Iul. 2014 Exclusiv
INTERVIU Ana-Maria Bogdan, General Manager la R/GA: "Pasiunea pentru ceea ce faci este cel mai important ingredient" Tags: ana-maria bogdanr/gaagentie interactiva de digitalfilmepasiunecopywriter

Ana-Maria Bogdan este General Manager la R/GA, una din cele mai influente agentii interactive de digital din lume. In 1977, fratii Greenberg au infiintat aceasta agentie, in dorinta de a revolutiona lumea efectelor speciale si a productiei video. Ei sunt fondatorii filmarii asistate de computer. In prezent, R/GA numara peste 400 de filme si 4.000 de spoturi TV.


Putina lume stie ca animatiile si efectele speciale din filme consacrate, precum "Alien", "Superman", "The Untouchables", "Predator", "Zelig", "Seven", "Braveheart", Silence of the Lambs", "Home Alone", "Goodfellas" sau "Die Hard", toate se leaga de numele agentiei R/GA.
 
In trecut, Ana-Maria Bogdan a lucrat in numeroase alte companii de prestigiu, fiind Managing Director la Grapefruit, Member of Board la IAB Romania, Internet Channel Development Manager la ING Bank, e-Business Director la Kanal D, e-Business Director la ALTEX, Portal Manager la Telemobil, Marketing Communication Specialist la Telemobil si Information Architect & Online Copywriter la Ogilvy & Mather. 
 
Intr-un interviu acordat Manager.ro, Ana-Maria Bogdan ne-a vorbit despre provocarea de a fi General Manager al uneia din cele mai cunoscute agentii interactive de digital la nivel global, activitatea sa anterioara, clientii renumiti ai R/GA si a oferit cateva sfaturi pentru tinerii care doresc sa aiba o cariera in zona digitala/ interactiva. 
 
> Ce inseamna sa fii General Manager al biroului uneia din cele mai influente agentii interactive de digital din lume?

Daca ar fi sa exprim printr-o comparatie sentimentul pe care-l am acum, as spune ca ma simt precum un fotbalist care ajunge sa joace in Champions League sau la Cupa Mondiala. Cred ca e visul oricarui profesionist sa joace cu sau impotriva celor mai buni. Vorbim de o competitie, de o confruntare a carei miza te face sa dai tot ceea ce ai bun. In mod evident, as zice eu,  efortul este pe masura, dar, in acelasi timp, si satisfactia pe care o ai, in cele din urma. In plus, nu e putin lucru sa stii ca cei cu care colaborezi zi de zi reusesc sa aduca acasa, prin proiectele pe care le fac, cele mai ravnite trofee din lume. Doar anul acesta la Cannes, R/GA  a  castigat 10 premii importante. Echipa din Romania a contribuit la dezvoltarea catorva dintre ele. Ce recunoastere profesionala mai frumoasa imi pot imagina?

Sa nu uitam ca succesul R/GA se datoreaza in mare parte si faptului ca este agentia care a stiut sa se reinventeze de fiecare data cand contextul a cerut-o.  Inca de la inceputuriile sale, R/GA s-a pozitionat ca o companie al carei principal driver este tehnologia. In 1977, cand fratii Greenberg au pus bazele agentiei, isi doreau sa revolutioneze lumea efectelor speciale si a productiei video, lucru pe care l-au si reusit, ei fiind considerati fondatorii filmarii asistate de computer. Astazi, R/GA numara peste 400 de filme de lung metraj si 4.000 de spoturi TV. Poate ca putina lume stie, dar animatiile si efectele speciale care ne-au incantat in filme precum Alien, Superman, The Untouchables, Predator, Zelig, Seven, Braveheart, Silence of the Lambs, Home Alone, Goodfellas sau Die Hard, toate se leaga de numele R/GA.  De aici pana la ceea ce azi este R/GA, una dintre cele mai premiate agentii de digital din lume, e o poveste extraordinara cu si despre oameni cu viziune, perseverenta si o dorinta puternica de a fi intotdeauna cu cel putin un pas inaintea tututor. Cum as putea oare sa fiu altfel decat incantata?

> Ce presupune noua ta functie si care sunt provocarile pe care le intampini?

In principal, responsabilitatile mele sunt legate de dezvoltarea, consolidarea si cresterea echipei locale. O astfel de pozitie aduce cu sine, asa cum e si normal,  responsabilitati la nivel de P&L, planificare strategica si calitate a serviciilor livrate.
 
Cred ca una dintre marile provocari tine de construirea relatiei de lucru optime cu alte birouri R/GA din lume. Mai exact, mai refer la disponibilitatea de a intelege ca diferentele culturale, de mentalitate sau chiar de fus orar, pot deveni obstacole majore in dezvoltarea oricarui proiect, chiar si atunci cand ai de-a face cu oameni extrem de bine pregatiti din punct de vedere tehnic. Nu e tocmai usor sa lucrezi la un proiect de mare anvergura care aduna intr-o singura echipa oameni din Bucuresti, Londra, New York, Stockholm, Singapore sau Buenos Aires.     

> Sa nu uitam ca esti membru in board-ul R/GA global. Cum este sa iei parte la decizii la nivelul retelei?

E adevarat, ca membra in cadrul R/GA Executive Committee, am sansa ca, alaturi de cei mai importanti oameni de decizie din reteaua globala, sa lucrez la proiecte care privesc strategia de dezvoltare pe termen lung a agentiei. In plus, este extrem de interesant sa vezi din interior modul in care fiecare tara in parte abordeaza diverse aspecte legate de pitch-uri, relatia cu clientii, dezvoltarea echipelor. Spre deosebire de multe alte organizatii mai mari sau mai mici prezente in Romania, aici initiativa si spiritul antreprenorial sunt apreciate, respectate si ti se da tot spirjinul pentru a transforma in realitate idei dintre cele mai indraznete.

> Povesteste-ne cate ceva despre activitatea ta profesionala anterioara.

Sunt aproape 15 ani de cand activez in industria digitala din Romania. As putea spune ca am crescut odata cu ea, asa ca spre deosebire de cei mai tineri, am avut marea sansa sa am un parcurs natural, in care am aprofundat treptat discipline care, chiar si astazi, in Romania nu sunt practicate in adevaratul sens al cuvantului sau, cum ar spune altii, ca la carte – online copywriting, information architecture, content strategy, online business strategy.  Iar astfel de lucruri le-am invatat inca din primii ani de online, lucrand la Ogilvy Interactive, prima agentie de digital a apartinand unui grup international (Ogilvy&Mather).  

Au urmat mai bine de 10 ani in care am lucrat din postura de client de digital, astfel incat am avut sansa sa inteleg din interior cum functioneaza acele mecanisme interne ale business-ului clientului, pe care putini din cei care lucreaza azi in agentiile de digital o vad: procese si proceduri interne, interactiunea dintre departamente si modul in care depind unele de celelate, cum se construiesc produse digitale  (ex: servicii web-SMS, servicii digitale de continut lucrat in timp real, internet banking, mobile banking etc). Am contribuit la construirea si consolidarea mai multor departamente de digital pentru jucatori din industrii extrem de dinamice – de la telecom si banking, la media si retail. In tot acest timp am crescut si mentorat colegi si prieteni pasionati de digital.  

Am avut parte de premiere, premii, multe nopti nedormite, dar si extrem de multe reusite. Sunt convinsa insa, ca astazi nu m-as fi putut uita inapoi cu atata placere, daca in aceasta calatorie profesionala nu m-ar fi insotit atatia oameni extraordinari si pasiunea pentru ceea ce fac. 
   
> Care este profilul angajatului ideal la R/GA?

Sunt cateva valori si trasaturi care primeaza atunci cand vorbim de profilul ideal. Ma gandesc aici la lucruri cum ar fi pasiunea dovedita pentru ceea ce face sau isi doreste sa faca, competitivitate inteleasa ca dorinta de realizare sau auto-depasire, pragmatism, creativitate, generozitate in sensul de a darui sau a veni in sprijinul colegilor, corectitudine. Pe de alta parte, eu cred cu tarie ca succesul unei echipe consta si in capacitatea de a aduce laolalta personalitati cu trasaturi sau puncte forte variate, cu un background sau cu o experienta care-i face unici.    

> Colaborati cu numeroase branduri renumite la nivel global. Care sunt acestea si ce faceti pentru ele?

Asa cum probabil stiti deja, R/GA Bucharest nu lucreaza pentru clienti de pe piata din Romania. Intr-adevar, lista completa a clientilor pentru care lucreaza echipa din Romania este generoasa si cred ca orice designer, programator sau tester si-ar dori sa lucreze pentru ei. Din pacate, insa, asa cum se intampla de multe ori in aceasta industrie, contractele de confidentialitate ma impiedica sa dezvalui intreaga lista. Pot insa mentiona nume precum L’Oreal, Rexona, Turkcell sau Nokia. 

In ceea ce priveste lista clientilor la nivel global, vorbim de Nike, Johnson & Johnson, Unilver, Red Bull, Heineken, Converse, Mastercard, Wall-Mart, Beats by Dr.Dre, Tiffany &Co, BBC,  O2, Getty Images etc. 

> Ce sfaturi ai pentru tinerii din zona digitala/ interactiva, care vor sa isi cladeasca o cariera?

Pasiunea pentru ceea ce faci este cred cel mai important ingredient, pentru ca te face sa treci peste multe obstacole ce pot sa apara, in special in cazul Romaniei. Poate ca suna a lozinca, dar, personal, a fost unul dintre principalele motive pentru care am reusit sa realizez proiecte extrem de variante de-a lungul anilor.  

Cu parere de rau, trebuie sa admit insa ca despre disciplinele din industria digitala nu prea ai de unde invata. Nu ma refer aici la partea de programare, pentru ca, din fericire, in acest caz Romania sta foarte bine. Ma refer in special la discipline precum arhitectura informationala, strategia de continut, online copywriting, UX design, digital project management, strategia de dezvoltare a unui business online, pentru a mentiona doar cateva. In acest context, studiul individual consecvent si perseverenta sunt elemente cheie. Un internship intr-o agentie de digital poate fi un prim pas extraordinar, daca acesta are un format adecvat. Iti poate da sansa ,,sa inveti din mers”, dar nu e suficient. A avea un mentor este, de asemenea, de mare ajutor oricat de multa experienta ai acumula pe parcursul anilor.   

> Vorbeste-ne despre beneficiile financiare si cele profesionale care tin de activitatea ta. Ce ar trebui sa faca "jucatorii" din industrie pentru a castiga mai multi bani? 

In pozitia mea actuala, cred ca nimic nu se compara cu beneficiul de a lucra cu unii dintre cei mai creativi oameni ai industriei de digital globale. Nu e pretentios sa spun ca cea mai importanta motivatie pe care o am in acest moment provine din posibilitatea de a lucra cu persoane extrem de talentate, de la care poti invata lucruri noi zi de zi, si alaturi de care poti da nastere unor idei care au toate sansele sa fie puse in aplicare. R/GA este o companie care recunoaste valoarea oamenilor si stie s-o recompenseze in mod adecvat. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement