Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Interviu Corina Neagu: Employer Branding, un concept-cheie pentru succes de lunga durata

Interviu Corina Neagu: Employer Branding, un concept-cheie pentru succes de lunga durata
de la 24 Mar. 2014 Exclusiv
Interviu Corina Neagu: Employer Branding, un concept-cheie pentru succes de lunga durata Tags: corina neaguinterviuemployer brandingangajatidezvoltaremarketing

Despre Employer Branding auzim din ce in ce mai des discutandu-se in cercurile profesionistilor cu adevarat preocupati de succesul companiilor pe care le detin sau pe care le reprezinta. Si nu este vorba despre orice fel de victorie, ci despre victorie de lunga durata, de starea in care o companie intra si care returneaza rezultate pozitive in mod constant.


Despre Employer Branding auzim din ce in ce mai des discutandu-se in cercurile profesionistilor cu adevarat preocupati de succesul companiilor pe care le detin sau pe care le reprezinta. Si nu este vorba despre orice fel de victorie, ci despre victorie de lunga durata, de starea in care o companie intra si care returneaza rezultate pozitive in mod constant.

In mod real, o intrebare pe care multi angajatori o neglijeaza din varia motive, este cea referitoare la imaginea pe care o construiesc pentru brandurile lor. Cat de puternica este imaginea si cat de memorabila devine in mintea clientilor, potentialilor clienti, competitorilor si celor mai valorosi angajati pe care dorim sa ii atragem?

La urma urmei, se aplica intotdeauna regula care spune ca banul la ban trage. Valoarea trage acolo unde deja exista valoare si intotdeauna trebuie sa te asociezi cu branduri solide.

Despre Employer Branding aflam mai multe informatii chiar de la Corina Neagu, unul dintre cei mai buni traineri din Romania:

Maria Nicutar: Despre Employer Branding se discuta din ce in ce mai des in ultimii ani. Cu toate acestea, exista numerosi angajatori care neglijeaza acest concept. Care sunt riscurile?

Corina Neagu:  Multumesc pentru compliment, consider insa ca inca sunt in procesul de aprofundare in acest domeniu.

Interesul pentru acest concept a aparut din nevoia companiilor de a atrage cei mai buni profesionisti de pe piata, pe principiul ca excelenta lor se va reflecta in performanta companiei. Perfect adevarat, pana la un punct.

Inainte de a deveni importanti ca resursa strategica de dezvoltare, angajatii primisera o atentie speciala din perspectiva relatiei lor cu consumatorii. Celor patru „p” ai marketingului li s-a alaturat un al cincilea – oamenii (McEwen, 2008).

Numerosi angajatori neglijeaza acest concept pentru simplul fapt ca angajatii sunt doar angajati, ei trebuie sa vina la locul de munca si sa-si faca treaba intr-un anumit interval orar. Si atat. Nu pun accent pe dezvoltarea acestora, pe motivare, retentie, climat organizational, valori, comunicare interna sau externa, pentru ca profitul este cel care primeaza si catre realizarea acestuia sunt orientate toate eforturile. Daca merita sau nu un astfel de sistem, este doar decizia conducerii acelor companii, din pacate nu putine la numar, atunci cand fac bilantul.

Si poate profitul in cifre da bine, dar profitul ca imagine poate fi cu mult sub zere, dar  este decizia fiecarei companii ce anume isi doreste pe termen lung.

Riscul major in cazul unor astfel de companii este sa-si piarda credibilitatea in fata clientilor. E greu sa castigi respect si incredere, dar e foarte usor sa le pierzi.

Afacerile se fac cu oameni, iar oamenii sunt cei mai buni ambasadori, fara a folosi clisee de marketing, ai unei companii. Proprii angajati sunt cei care “vand” cel mai bine produsele companiei, atmosfera de lucru, valorile, planurile de dezvoltare, imaginea. Atunci cand investitia se orienteaza in alta directia, compania nu are decat de suferit. Si chiar daca efectele nu se spate reclame puternice sau un marketing agresiv – consumatorii vor fi inclinati sa cumpere produse care le sar in ochi, despre care au auzit. Asa cum candidatii vor fi inclinati sa-si doreasca sa se angajeze la companiile despre care au auzit lucruri de bine sau in care au deja cunoscuti care sunt multumiti.

Ca sa concluzionez: brand-ul companiei este extrem de important atata timp cat exista un echilibru intre obiectivele companiei, investitia in imagine si investitia si interesul orientate catre obiectivele profesionale si personale ale angajatilor.

Jurnalist de Legislatia Muncii, Afaceri si HR

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement