La venerabila varsta de 80 de ani, reteaua de autostrazi din Germania are nevoie de o cosmetizare
autobahngermaniaadolf hitlerbmwdrumuriautostrazi
Sistemul rutier "Autobahn" din Germania va implini luni 80 de ani - si unii spun ca are nevoie de o cosmetizare. "In ultimii zece ani, starea tehnica a retelei de autostrazi s-a deteriorat", a declarat expertul in trafic al ADAC, Wolfgang Kugele.
Clubul automobilistilor din Germania, ADAC, da vina pe lipsa investitiilor federale. Soferii spun ca guvernul ar trebui sa cheltuiasca 5 miliarde de euro pe an, in prezent, pentru a intretine reteaua de drumuri.
Kugele a spus ca exista destule fonduri care sa acopere investitia in imbunatatirile tehnice care vor fi aduse Autobahn-ului.
"In prezent, doar din taxele aplicate in cazul camioanelor strangem 4,5 miliarde euro", a declarat Kugele. Conducatorii auto germani platesc in fiecare an 53 miliarde euro, insemnand taxe de drum.
Reteaua de drumuri a Germaniei cuprinde 12.845 km de autostrazi si 39.700 km de drumuri federale. Autobahn-ul este una din cele mai vaste retele de drumuri din Europa.
Reteaua de autostrazi este una din cele mai mari realizari ale statului german - si este cunoscuta in plan international ca fiind singura autostrada fara limita de viteza, chiar daca automobilistii sunt sfatuiti sa nu depaseasca viteza maxima de 130 km/h.
Dezbaterea privind introducerea unei limite de viteza se desfasoara de cateva decenii bune. Cei care spun ca aceasta ar salva vieti si ar proteja mediul inconjurator sunt contracarati de soferii pasionati de BMW, de exemplu, care vor sa isi conduca bolizii la adevarata lor putere. Reteaua "Autobahn" are si o latura istorie "intunecata", dupa cum spun jurnalistii de la thelocal.de - Fuhrerul Adolf Hitler (foto) a fost un sustinator puternic al acestui proiect rutier. In consecinta, o buna parte din reteaua de drumuri a fost construita in timpul celui de-al Treilea Reich. Konrad Adenauer - primarul din Cologne al acelor vremuri, care va deveni primul cancelar al Germaniei de Vest - a inaugurat o portiune initiala in 1932, pentru a conecta Cologne si Bonn.
Aceasta portiune, denumit A555, a fost evocata de formatia muzicala germana de muzica electronica Kraftwerk intr-un cantec din 1974, intitulat "Autobahn".
Pe masura ce vara isi spune cuvantul si tot mai multi soferi germani pleaca la drum, bresele sistemului de drumuri, vechi de 80 de ani, ar putea afecta siguranta acestora.