Lidl va oferi 2.500 de locuri de munca in Marea Britanie, in urma unei extinderi de 220 milioane lire sterline
lidlmagazinesupermarketmarea britanielocuri de muncatesco
Lantul de supermarketuri Lidl din Germania va oferi 2.500 locuri de munca in Marea Britanie, in urmatoarele luni, pe masura ce va investi 220 milioane lire sterline in inaugurarea a 20 noi magazine.
Lidl precizeaza ca la finalul extinderii, care se va intinde pe mai multi ani, doreste sa aiba 1.500 unitati in Marea Britanie (unde momentan are 600 de magazine).
Supermarket-urile cu preturi reduse si-au majorat cota de piata in 2013, la nivelul Marii Britanii, in defavoarea unor jucatori traditionali, precum "Big Four".
Anul trecut, Lidl a investit 170 milioane lire sterline in deschidere a 12 noi unitati si a oferit 3.500 de locuri de munca.
"Big Four" cuprinde cei patru mari jucatori de pe piata, Sainsbury's, Asda, Tesco si Morrison's. Acestia au intrat intr-un adevarat "razboi al preturilor", in contextul extinderii Lidl.
Cota de piata a Lidl in Marea Britanie a crescut anul trecut la 3,6%, o valoare record, in timp ce vanzarile in magazinele deschise de mai putin de un an au crescut cu 22%.
Tesco, cel mai mare lant de supermarketuri din Marea Britanie, a inregistrat o scadere a cotei de piata la 29%, de la 30,5% (2013), iar vanzarile mamutului au scazut cu 3,1%, fata de anul anterior.
Lidl a precizat ca va oferi numeroase joburi in UK. In 2014, pana la 28 februarie, vanzarile Lidl in Marea Britanie au crescut cu 20%, la 3,3 miliarde lire sterline.
Directorul Lidl UK, Ronny Gottschlich, a spus ca ultima faza de dezvoltare reprezinta "un testament" al succesului inregistrat de Lidl in Marea Britanie.
Rivalii de la Aldi intentioneaza sa construiasca un centru de distributie in Cardiff, unde va oferi 400 de joburi.
Sainsbury's incearca sa se impuna cum poate si a anuntat un joint venture cu lantul danez Netto, care va inaugura 15 noi magazine in Marea Britanie, la nivelul anului viitor.
Joint venture-ul marcheaza reintoarcerea Netto in Marea Britanie. Brandul a parasit piata in 2010, dupa 14 ani de activitate, cand si-a vandut afacerea britanica celor de la Asda, pentru 778 milioane lire sterline.