L'Oreal retrage brandul Garnier din China
chinagarnierl'orealvanzarimarci de luxproduse cosmetice l'oreal
Gigantul francez din industria produselor cosmetice L'Oreal a sistat vanzarile brandului Garnier in China, pentru a se concentra asupra altor marci, la o saptamana dupa ce rivalul american Revlon a precizat ca se va retrage de pe piata chineza, care se afla in scadere.
Compania se va concentra asupra liniilor de produse L'Oreal Paris si Maybelline New York, a precizat o purtatoare de cuvant a companiei. Aceste branduri s-au descurcat mai bine in China.
Piata anuala de cosmetice a Chinei ajunge la 25,9 miliarde dolari, fiind a treia din lume, potrivit Euromonitor, un grup de cercetare a tendintelor in randul consumatorilor.
"Pentru a ne eficientiza pozitia pe piata, am decis sa sistam vanzarea de produse Garnier in China si sa ne concentram asupra celor doua branduri-cheie: L'Oreal Paris, brandul numarul unu de produse pentru infrumusetare si Maybelline New York, marca numarul unu de machiaje in China", a spus purtatoarea de cuvant a L'Oreal.
L'Oreal a subliniat ca nu renunta la China, unde are o cota de piata dominanta de 17%, potrivit Euromonitor; chiar daca se dezvolta mai greu in ultima vreme, piata chineza "ramane dinamica", potrivit raportului financiar din T3 2013 al L'Oreal, publicat in octombrie.
"Pe masura ce ascensiunea economica a Chinei este mai lenta, brandurile incep sa isi evalueze portofoliile si sa se concentreze doar asupra celor care genereaza cea mai mare crestere", a precizat Torsten Stocker, un analist al AT Kearney.
Revlon, care detine brandul de cosmetice Almay si cel de lacuri de unghii Sinful Colors, doreste sa iasa de pe piata chineza, unde vanzarile sunt in scadere si a anuntat acest lucru la finele lunii decembrie 2013. In urma exit-ului, Revlon va disponibiliza 1.000 de angajati in China si va economisi 11 milioane de dolari pe an.
Piata chineza ramane insa profitabila pentru cele mai multe branduri occidentale. Sectorul cosmetic s-a dublat intre 2008-2012, potrivit unui raport al Fung Group, care citeaza datele Biroului National de Statistica din China.
Din nefericire, China dispune de o piata complexa, cu multe capcane pentru firmele straine, in timp ce scaderea economica si "lupta" autoritatilor cu raspandirea extravagantei au afectat vanzarile marcilor de lux.