McDonald's doreste sa se extinda puternic in China
mcdonald'schinafast foodrestauranteyumfranciza
McDonald's Corp, cel mai mare lant de restaurante fast-food din lume, doreste sa extinda numarul unitatilor francizate din China. Grupul american se bazeaza pe francize in multe din pietele mature, precum SUA, dar detine si restaurante proprii in China. McDonald's a intrat pe piata chineza in urma cu doua decenii.
"In prezent, numarul restaurantelor este redus. Dar cred ca in scurt timp, o sa francizam un numar insemnat de restaurante McDonald's", a declarat CEO-ul McDonald's responsabil pentru China, Kenneth Chan.
"La finele zilei, putem spune ca McDonald's este o companie francizata", a mai spus Chan, precizand ca extinderea gigantului din industria fast-food-ului depinde in mare parte de identificarea unor parteneri de nadejde.
McDonald's se afla in urma lantului Yum Brands Inc, in China. Yum are 4.500 de restaurante, sub marci precum KFC, Pizza Hut, East Dawning si Little Sheep. McDonald's dispune de peste 1.400 de restaurante in China (a treia piata din lume pentru americani).
In cursa de rotunjire a cotei de piata, McDonald's a deschis in 2011 un numar record de 200 de restaurante in China si a anuntat planurile de crestere a investitiilor in zona cu 50% in 2012; mai exact, McDonald's vrea sa inaugureze in 2012 circa 225 - 250 de noi localuri fast-food in China.
Dincolo de extindere, castigarea fidelitatii clientilor reprezinta un punct important pe agenda McDonald's-ului, a declarat Chan.
"Nu dorim sa fim cel mai important lant fast-food, in functie de numarul de restaurante... dar vrem sa oferim cea mai buna calitate si cea mai buna servire", a mai precizat Chan.
"Astfel, vom obtine o cota de piata mai insemnata in fata competitorilor, chiar daca detinem mai putine restaurante".
Pentru a atrage mai multi clienti, McDonald's a ieftinit in ultimii ani produsele fast-food oferite in unitatile sale din China, in ciuda inflatiei. De asemenea, americanii au adaptat meniurile "Mec" la specificul local.
"Nu dorim sa crestem intr-un ritm ametitor... ci intr-un ritm sustenabil pe termen lung", a conchis Kenneth Chan.