O unitate Danone care produce mancare pentru bebelusi, afectata de acuzatiile de mita din China
danoneunitatecompaniivanzarilaptecopii
Un brand producator de mancare pentru bebelusi, detinut de gigantul francez Danone este investigat sub aspectul unor acuzatii privind posibila mituire a personalului unui spital din China, care i-ar fi folosit, la schimb, produsele.
Potrivit China Central Television, compania Dumex ar fi platit bani doctorilor si asistentelor din orasul nordic Tianjin, pentru a promova produsele sale.
Raportul, care citeaza un fost manager de vanzari al Dumex, se incadreaza cumva in campania anti-coruptie demarata de Beijing.
Dumex a precizat ca este "socata" de acuzatii.
"Dumex Baby Food Co respecta cu strictete legile chineze", a declarat o purtatoare de cuvant a companiei.
Cele mai recente acuzatii impotriva Danone survin dupa ce guvernul chinez a declarat "razboi" coruptiei din sistemul sau de sanatate, care gestioneaza un buget de 350 miliarde dolari.
Unele anchete vizeaza firmele straine, precum gigantul farmaceutic britanic GlaxoSmithKline, care este investigat dupa ce ar fi folosit stimulente pentru a-si promova medicamentele.
Intr-un material al CCTV, brandul Dumex, care apartine de Danone, este acuzat ca ar fi oferit "sponsorizari" sau plati de pana la 10.000 yuani (1.632 dolari) doctorilor si asistentelor spitalului incriminat.
Gigantul francez a infruntat multe acuzatii in China, la nivelul acestui an.
Danone a redus cu 20% preturile la produsele alimentare pentru bebelusi, luna trecuta, dupa ce unul din furnizorii sai, Fonterra, a spus ca unele din acestea ar putea fi contaminate.
China este o piata importanta pentru companii precum Danone, al treilea cel mai important furnizor de produse pentru bebelusi din tara.
Unitatea de alimente pentru bebelusi a Danone obtine 20% din vanzarile totale in China. Cererea pentru brandurile straine a crescut vertiginos in China, dupa ce scandalurile legate de laptele chinez contaminat au determinat neincrederea in produsele locale.
Potrivit unor estimari, brandurile internationale insumeaza jumatate din vanzarile de lapte pentru copii, la nivelul Chinei.