Obama versus Romney: Cati bani se duc pe digital media
alegeri prezidentialebarack obamamitt romneycredinte politiceretea de socializaremedia digitala
Influenta mass-media a crescut uimitor in America, de la ultimele alegeri din 2008. In acest an, 9 miliarde de dolari au fost cheltuite pe campanii electorale in intreaga tara. Din acest total, 159,2 milioane de dolari au fost cheltuite pe mediul online, ceea ce inseamna o crestere cu 616%, comparativ cu 2008.
De altfel, comparatiile de acum se raporteaza la cei doi candidati: actualul presedinte Barack Obama si candidatul republican, Mitt Romney, anume la cresterea lor pe Facebook sau Twitter.
Alegerile digitale. Cum schimba publicitatea, cautarea si socialul peisajul politic.
Se estimeaza ca circa noua miliarde de dolari vor fi cheltuite pe 13.000 de campanii in 2012. Dintre acestea, 55% sunt pentru cursa prezidentiala, 12 procente vor fi alocate pentru digital media, iar 33% catre programele mobile.
2008 versus 2012
Mediul online: 22,2 milioane de dolari versus 159,2 milioane de dolari, in crestere cu 616%
TV, Radio: 5340,3 milioane de dolari versus 7398,3 milioane de dolari, in crestere cu 180%
Ziare si mediul print: 643,5 milioane de dolari versus 874,4 milioane de dolari, in crestere cu 108%
Cei mai multi bani vor fi cheltuiti in lunile octombrie si noiembrie in statele Wisconsin, Iowa, Colorado, Ohio, New Hampshire, Virginia, California de Nord si Florida.
Nici site-urile candidatilor nu au fost uitate. In privinta genului vizitatorilor, pentru mittromeny.ro statistica arata ca 65% au fost barbati, in timp ce 35% femei, iar pentru barackobama.com, 49% au fost barbati si 51% femei.
In topul urmaririlor si like-urilor de pe retelele de socializare, cifrele sunt impartite astfel:
Mitt Romney: 1,5 milioane de urmaritori pe Twitter, 9,5 milioane de like-uri, 2,6 milioane de persoane vorbesc despre asta.
Barack Obama: 20,9 milioane de urmaritori pe Twitter, 30,8 milioane de like-uri, 2,6 milioane de persoane vorbesc despre asta.
Joe Biden: 252.000 de urmaritori pe Twitter, 459.000 de like-uri, 573.000 de persoane vorbesc despre asta.
Paul Ryan: 426.000 de urmaritori pe Twitter, 4,7 milioane de like-uri, 1,7 milioane de persoane vorbesc despre asta.
Michelle Obama: 1,8 milioane de urmaritori pe Twitter, 8,5 milioane de like-uri, 337.000 de persoane vorbesc despre asta.
Ann Romney: 133.000 de urmaritori pe Twitter, 381.000 de like-uri, 107.000 de persoane vorbesc despre asta.
Activitatile de top ale fanilor celor doi candidati principali:
Romney: baschet, arme, gradinarit, fotbal, biserica, retusuri vestimentare
Obama: camping, meditatie, stand-up comedy, mersul pe jos, jocurile pe computer, puzzle-uri.
Puterea social media
10% dintre utilizatorii de social media au blocat, au scos din lista de prieteni ori au ascuns pe cineva care a postat frecvent despre subiecte politice.
O cincime dintre utilizatorii de site-uri social au evitat sa comenteze pe site-urile politice de teama sa nu ofenseze alte persoane.
38% dintre utilizatori au descoperit ca prietenii lor postau despre credintele lor politice, diferite de ceea ce credeau cu adevarat.
47% dintre utilizatori au dat "like" ca raspuns la comentariile politice sau materialul postat de altcineva.
38% dintre ei au postat comentarii pozitive ca raspuns la o postare politica sau un status actualizat de altcineva.