Paul Olteanu, trainerul care da tonul in Branding Personal
paul olteanuparticiparebranding personalsesiunehotel crowne plaza bucurestiseminarii
Branding Personal... un subiect esential pentru profesionistii de pretutindeni. Discutam despre eforturile de a-ti scoate in evidenta si de a-ti valorifica la maxim abilitatile si competentele. Este un domeniu imposibil de neglijat, mai ales in prezent, cand nu mai conteaza doar ce ai in CV, ci modul in care iti promovezi imaginea.
Si daca vrem sa invatam totul despre Branding Personal, unul dintre cei mai eficienti traineri este Paul Olteanu, expert care a livrat peste 5000 de ore de training, coaching si consultanta in domenii precum psihologia comunicarii, carisma, branding personal si discurs public in fata unor publicuri de pe toate meridianele (Europa, America si Asia). Pe lista sa de clienti se regasesc organizatii precum BCR, BRD, Cosmote, Cartoon Network, Ernst&Young, Heineken, Petrom.
Mai multe despre Branding Personal aflam chiar de la Paul Olteanu, in cadrul unui interviu exclusiv pentru Manager.ro:
Maria Nicutar: Esti unul dintre cei mai importanti traineri din domeniul branding-ului personal. Esti fondatorul Inoveco Energy, ai contribuit la lansarea primei Universitati Alternative din Romania. Ai foarte multe realizari la activ, intr-un timp foarte scurt. Ziua ta are tot 24 de ore?
Paul Olteanu: Macar de as putea sa le folosesc pe toate 24 la maxim.
Cred ca realizarile despre care vorbesti sunt undeva la intersectia dintre pasiune (pentru ce fac), noroc (de oameni potriviti in momente potrivite) si perseverenta. Si apropos de perseverenta, trec la a doua ta intrebare.
Maria Nicutar: Cat de bine sunt promovate in Romania conceptele de branding personal, charisma, discurs public, psihologia comunicarii?
Paul Olteanu: Prea putin din pacate.
Va invit la o ecuatie simpla. Ne petrecem undeva la 13-15 ani in scoala, invatand generic vorbind “meserie”. De orice fel ar fi ea. Iar la final, dupa toti anii astia, asteptam sa fim platit pentru ce stim sa facem (in cazul fericit, in care chiar stim sa facem ceva).
Nicaieri nu invatam un adevar simplu si dureros: de capacitatea noastra de a comunica, de a prezenta si de a ne reprezenta depind de cele mai multe ori reusitele noastre personale si profesionale. Si asta e valabil peste tot in lume, in aproape orice industrie.
Maria Nicutar: Branding Personal a devenit un domeniu de interes clar pentru profesionistii de pretutindeni. Cat de important este sa stii sa te promovezi in prezent?
Paul Olteanu: Inainte sa poti lucra cu cineva, oricat de competent este, trebuie in primul rand sa stii ca exista, corect? Deci raspunsul la intrebare e banal: comunicarea personala este extrem de importanta.
Nu putem sa lucram, sa cumparam de la, sau sa angajam oameni care nu stim ca exista.
Mai mult, in lumea si in contextual economic in care ne aflam noi, oamenii sunt bombardati cu oferte, informatii si candidati din toate partile. Inplicit, asta face efortul diferentierii si remarcarii personale mult mai complex. Si aici intervine brandingul personal si abilitatile de comunicare personala.
Maria Nicutar: Abilitatile de branding personal se invata si se exerseaza in timp. Care sunt eforturile pe care trebuie sa mizam pentru a le dobandi si pentru a le utiliza in avantajul nostru?
Paul Olteanu: Depinde de la persoana la persoana si de la obiectiv la obiectiv.
In unele cazuri efortul este de a genera notorietate. Alte ori, cand persoana este deja cunoscuta (in nisa sa, sau in general), efortul este de focusare functionala – sa devina clar in mintea publicului tinta cu ce se ocupa si pentru ce poate sa fie platita persoana in cauza. Si asa mai departe.
In orice caz, brandingul personal este un proces complex care integreaza toti constructorii perceptuali: vestimentatie, discurs, comunicare nonverbala, prezenta online, etc.
Maria Nicutar: Care sunt pasii esentiali pentru a-ti cladi un brand solid?
Paul Olteanu:
In termini extrem de simplii:
Claritate – defineste clar si limpede despre ce vrei sa fii in mintea oamenilor
Consistenta – adu valoare cu ce faci si devino util (preferabil indispensabil) publicului tau tinta.
Constanta – persevereaza suficient de mult cat sa ramai in mintea oamenilor
Maria Nicutar: La fel cum un brand se poate dezvolta, la fel poate sa intre in declin. Care sunt greselile care duc la declinul brand-ului personal?
Paul Olteanu:
Ponderea oamenilor care nu se preocupa de brandul lor este, din pacate, ridicata. Totusi, in randul celor care o fac, cel mai des am intalnit problema ambiguitatii. Adica, incapacitatea de a isi focusa universul profesional sufficient de mult cat sa devina limpede pentru publicul tinta cu ce se ocupa.
Asta se intampla si pentru ca noi traim intr-un context educational in care invatam inca de mici ca trebuie sa fim de nota 10 la tot. Si ca mai mult e mai bine.
Din pricina asta, ca adulti, in loc sa ne propunem sa fim cei mai buni la X si sa comunicam asta despre noi, clamam ca facem X,Y,Z si W… si de cele mai multe ori, publicul tinta nu mai intelege nimic.
Focusarea este unul din cele mai grele exercitii in branding personal.
Maria Nicutar: Ai lucrat cu foarte multi clienti mari, precum BCR, Cosmote, Heineken, Petrom. Ai mai mult de 5000 de ore de training si coaching la activ. Cum arata viitorul brandului Paul Olteanu?
Paul Olteanu: Clar, constant si consistent sper eu :)
Anul acesta ma intereseaza sa livrez cat mai multe seminarii de
Process Communication Model – o teorie de personalitatea permiata, utilizata la NASA si in pregatirea discursiva a presedintilor americani (Ex. Bill Clinton). Are aplicabilitati impresionate si in branding personal, comunicare publica si vanzari, adica exact in domeniile care ma intereseaza cel mai tare.
Pe data de 28 februarie, la Bucuresti, Paul Olteanu va sustine prima editie a Atelierului de Branding Personal. Este evenimentul de marca al anului 2014, o ocazie perfecta pentru profesionistii care doresc sa isi consolideze un brand memorabil, o imagine puternica. Este atelierul care te ajuta sa devii constient de propria valoare si pregatit sa valorifici fiecare oportunitate care te ajuta sa devii o autoritate in domeniul tau de referinta.
Data: 28 februarie 2014
Locatie: Hotel Crowne Plaza Bucuresti, Bdul Poligrafiei nr. 1
Lector: Paul Olteanu
Program:
15.45 – 16.00 Intampinarea participantilor
16.00 – 17.00 Sesiunea 1
17.00 – 17.15 Pauza
17.15 – 18.15 Sesiunea 2
18.15 – 18.30 Pauza
18.30– 19.30 Sesiunea 3
Limita de participare: 50 de persoane
Sa aveti succes in tot ce faceti!
Maria Nicutar
Jurnalist de Legislatia Muncii, Afaceri si HR