Pay U: Romanii au cumparat online vacanta de 8.500 de euro si produse foto de 8.000 de euro
vanzari onlinevacante scumpeaparate fotobilete de avionpay u
De la inceputul acestui an pana in prezent, cele mai mari incasari online s-au datorat unei vacante de 8.500 de euro, produselor foto de 8.000 de euro si unei facturi la utilitati de 5.500 de euro, potrivit Pay U.
In acelasi top intra bilete de avion de 4.500 de euro, produse software de 4.000 de euro, produse de uz personal de 4.000 de euro, produse IT de 2.800 de euro, confectii de 2.600 de euro, voucher la site de reduceri de 2.500 de euro, jucarii de 2.300 de euro si bijuterii de 1.500 de euro.
"Topul nu s-a schimbat in ultimii ani. In continuare, cele mai achizitionate produse raman cele din segmentul de turism, telecom (in special plata facturilor), servicii si IT", a declarat Manuela Stoica, specialist in marketing si PR la Pay U.
Diferentele se vad in ritmul de crestere, numarul tranzactiilor si volum. Unele segmente au avut un boom in 2007 - 2008, iar acum sunt ignorate de cumparatori.
Turismul, anul acesta a avut o crestere cu 12%, fata de 62% in 2009 si 669% in 2007, comparativ cu anul anterior. Serviciile au crescut in 2012 cu 16% fata de 49% in 2009 si 137% in 2007.
IT-ul a avut o fluctuatie anul acesta de 12%, dupa ce in 2009 cresterea a fost de 1%, ioar in 2007 de 353%. Pentru plata utilitatilor, cresterea inregistrata este de 9% fata de 91% in 2007.
"In urma cu cinci ani topul tranzactiilor online cu cele mai mari volume arata astfel: vacante (circa 6.200 de euro), produse IT (5.400 de euro), software (4.800 de euro), bilete de avion (2.800 de euro). In acest an nu s-au inregistrat alte tipuri de produse a caror valoare sa se apropie de cele de mai sus. In general, pentru alte produse, valoarea unei singure tranzactii depasea rareori suma de 200 - 300 de euro", completeaza Stoica.
Cum au crescut vanzarile online?
Extinderea magazinelor online, iar "o alta cauza o reprezinta diversificare gamei de produse disponibile. IT-ul, ulterior turismul sunt industriile care au dat tonul. Operatorii telecom si furnizorii de utilitati sunt cei care au adus rata de adoptie a platii online, au promovat beneficiile metodei de plata (rapiditate, acces rapid, confort, simplitate) si au contribuit la cresterea increderii in magazinele online si in plata online. Mai recent si site-urile de reduceri au contribuit la continuarea adoptiei platilor online".
In ultimii ani, tot mai multe librarii sau boutique-uri de lux se extind in domeniul online.
Volumele online in 2006 erau de 10 milioane de euro. In 2007 au atins 34,8 milioane de euro. In ultima perioada cresterile sunt de 20 - 30%, fata de 260% in perioada 2006 - 2007.