Peste 38 de miliarde de euro a castigat Carrefour, in prima jumatate a anului
carrefourretailer francezsupermarket
In primul semestru al anului 2012, lantul de supermarket-uri francez Carrefour a inregistrat vanzari in valoare de 38,8 miliarde de euro, in crestere usoara fata de perioada anterioara.
Daca in prima parte a anului 2011 retailerul francez a raportat pierderi in valoare de 249 de milioane de euro, in primul semestru din 2012 pierderile inregistrate de Carrefour au fost de doar 31 de milioane de euro.
Pierderea companiei franceze s-a diminuat semnificativ, in ciuda retragerii de pe pietele din Grecia si Singapore.
Comertul de pe pietele emergente din America Latina si Asia au dus la o crestere a vanzarilor in primele sase luni ale anului cu 0,9%, ajungand de la 38,4 la 38,8 milioane de euro.
Georges Plassat, noul director general al Carrefour anunta in luna iunie ca lantul de supermarket-uri s-ar putea revigora in trei-patru ani, daca va parasi pietele care nu aduc un profit semnificativ companiei.
Carrefour este cel mai mare retailer european si al doilea din lume, cu afaceri in peste 30 de tari si cu peste 450.000 de angajati.
Pe plan mondial, comerciantul are peste 1.100 de hipermarket-uri, peste 2.600 de supermarket-uri, 6.000 de magazine hard-discount si peste 4.700 de unitati de proximitate.