Piata de bricolaj, in pierdere
profitbricolajpierderidedemanpraktikercompanie
Industria de bricolaj stagneaza, iar singurii care mai supravietuiesc sunt romanii de la Dedeman. Anul trecut a fost foarte greu pentru comerciantii de produse Do It Yourself, iar din cei opt mai actori de pe piata, unul a incasat mai mult decat a cheltuit, potrivit datelor Ministerului de Finante.
Compania Dedeman este detinuta de oamenii de afaceri romani Adrian si Dragos Paval.
In 2011, francezii de la Bricostore au vandut mai putin decat au cheltuit, dupa ce in 2010 s-au situat pe locul secund in topul celor mai profitabile magazine de acest gen.
Datele financiare din 2010 arata ca Dedeman a fost singurul retailer DIY cu o crestere exponentiala a profitabilitatii, comparativ cu 2009. Profitul net raportat ajungea la 68,43%. Anul trecut, afacerile s-au ridicat in jurul valorii de peste 476 milioane de euro, fata de 360 milioane de euro in 2010.
Anul trecut, compania detinea 26 de magazine, iar anul acesta vor fi deschise alte doua unitati.
Dupa multi ani cu mici profituri, Bricostore a terminat anul 2011 cu o pierdere de 687.000 de euro, la o cifra de afaceri de peste 144,6 milioane de euro. In 2010, cifra de afaceri a fost de 148,2 milioane de euro, iar profitul net de 4 milioane de euro. Brandul detine 15 unitati in toata tara.
Cele mai mari pierderi au fost inregistrate de Praktiker, care a ajuns la un minus de peste 2,6 ori mai mare comparativ cu 2010. Ministerul de Finante arata ca in 2011, afacerile erau de 156,5 milioane de euro, iar pierderea neta de 9,8%. Pierderile raportate de grup au dus la cererea retragerii lantului de bricolaj din Europa de Est. Dorinta celor de la Maseltov are la baza o cifra de 348 milioane de euro de pierderi. In Romania exista 7 de unitati Praktiker.
O crestere rapida a pierderilor are si bauMax. Intr-un an, compania a cumulat pierderi de 3,2 mai mari decat in 2010. Totalul a ajuns la 12,9 milioane de euro, la o cifra de afaceri de 135,7 milioane de euro. Compania detine 15 unitati in tara.
OBI a reusit sa isi diminueze pierderile in 2011, dar veniturile generate au ramas sub incasari. Pierderea neta este de 50,9 milioane de lei, adica 28,5% din cifra de afaceri, cu 33,9% sub nivelul din 2010. In Romania se gasesc doar sapte unitati.
Ultimul intrat pe piata autohtona este Leroy Merlin. Pierderea neta din 2011 este la fel de mare ca cifra de afaceri, 93,7%, adica 5,7 milioane de euro. Primul magazin a fost deschis in 2011, dar compania este intr-o perioada de investitii.