Producatorul papusilor Barbie a preluat un concurent al grupului Lego
producatori de jucariimattelmega brandsmega blokslegoconcurenta
Grupul american Mattel, producatorul celebrelor papusi Barbie, a anuntat vineri achizitionarea companiei canadiene Mega Brands, producator de jucarii de constructii. Valoarea tranzactiei este de circa 460 de milioane de dolari SUA. Compania canadiana, cu sediul la Montreal, are circa 1700 de angajati in 17 tari.
Tranzactia evidentiaza interesul Mattel fata de jocurile pentru baieti. Prin cumpararea concurentului Mega Brands, grupul american si-a adjudecat Mega Bloks, un joc pe baza de "caramizi" din plastic, produsul cel mai popular al companiei din Montreal, care revendica locul secund in jocurile de constructii, dupa Lego.
"O componenta esentiala a strategiei Mattel consta in achizitionarea unor marci care vor profita de stralucirea sa" si ii vor da acces la "noi sectoare in plina dezvoltare", a explicat Bryan Stockton, PDG al grupului Mattel. Or "conceptul jocurilor de constructii este popular, universal si prezinta una din cele mai bune rate de crestere din ultimii trei ani". Conform cabinetului de studii de piata NPD, segmentul jocurilor de constructii a progresat cu 13% in 2013, ajungand sa reprezinte circa 10% din cifra de afaceri a comertului cu jocuri si jucarii din Franta.
Replica data rivalului Lego
Mattel nu este la primul pas in jocurile de constructii. Anul trecut, el a lansat o gama de jocuri de constructii Barbie in partenariat cu… Mega Bloks. Initiativa reprezenta o riposta data grupului Lego care, la randul sau, se adreseaza din ce in ce mai mult si clientilor fete.
Prin aceasta achizitie, Mattel se va distanta un pic mai mult de rivalul Lego. Celebrul grup danez, lider al jocurilor de constructii (o piata de 4 miliarde de euro) le-a suflat locul secund americanilor de la Hasbro (producatorii jocului Monopoly) anul trecut. Mattel este lider mondial pe piata mondiala de jocuri si jucarii, dar cifra sa de afaceri a fost afectata in 2013 de reculul vanzarilor la produsul sau vedeta, papusile Barbie (20% din cifra de afaceri), precum si la Fisher Price (jcarii pentru bebelusi) si la Hot Wheels (masinute).
Surse: Le Figaro, La Presse Canadienne