Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Romania va lua parte la doua mari proiecte europene de infrastructura

Romania va lua parte la doua mari proiecte europene de infrastructura
de la 18 Oct. 2013
Romania va lua parte la doua mari proiecte europene de infrastructura Tags: ueromaniacomisiecoridorinfrastructura

Proiectele de infrastructura ce implica Romania sunt incluse in coridoarele Rin-Dunare si respectiv Orient/Est-mediteranean din cele noua prezentate de Comisia Europeana (CE), potrivit Agerpres.

Primul dintre coridoare, Rin-Dunare, va avea o axa principala formata din caile navigabile interioare Main si Dunare si va lega regiunile centrale din jurul oraselor Strasbourg si Frankfurt, trecand prin sudul Germaniei spre Viena, Bratislava, Budapesta si Marea Neagra, de o ramura importanta ce porneste de la Munchen spre Praga, Zilina, Kosice si frontiera cu Ucraina.
 
Potrivit hartii CE, acest coridor ar urma sa includa orasele romanesti Timisoara, Arad, Brasov, Bucuresti, Craiova, Sulina si Constanta.
 
Coridorul Orient/Est-mediteranean face legatura intre interfetele maritime ale Marii Nordului, Marii Baltice, Marii Negre si Marii Mediterane, pentru a optimiza utilizarea porturilor vizate si a autostrazilor maritime care apartin de acestea.
 
Conform sursei citate, acest coridor are drept cale navigabila interioara raul Elba si va imbunatati conexiunile multimodale dintre nordul Germaniei, Republica Ceha, regiunea panonica si sud-estul Europei. 
 
Coridorul se extinde, pe mare, din Grecia pana in Cipru, dar va cuprinde si infrastructuri de acces in orasele romanesti Timisoara, Arad si Craiova.
 
Pentru a realiza investitiile necesare materializarii celor noua coridoare, finantarea UE pentru infrastructura de transport se va tripla pentru perioada 2014-2020, ajungand la 26 de miliarde de euro. 
 
Finantarea din partea UE se va concentra asupra retelei centrale de transport, care are cea mai mare valoare adaugata in UE. 
 
Uniunea vrea sa instituie, pentru prima data, o retea centrala de transport bazata pe noua coridoare principale, respectiv doua coridoare nord-sud, trei coridoare est-vest si patru coridoare diagonale. 
 
Noua retea centrala de transport va fi sustinuta de o retea de rute la nivel regional si national care vor aduce trafic in reteaua centrala. 
 
Scopul CE este ca pana in 2050, cea mai mare parte a cetatenilor europeni si a firmelor din Europa sa se afle la cel mult 30 de minute distanta, ca timp de deplasare, de aceasta retea globala.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement