Sindicalist: Chiar daca va reusi, privatizarea CFR ar trebui declarata un esec
cfr marfatransferoviar grupomnitraxprivatizare
Prin privatizarea CFR si CFR Marfa, ar putea rezulta un super-monopol privat in procent de 83%.
Privatizarea CFR Marfa, chiar daca va avea loc, ar trebui sa fie considerata drept o privatizare esuata si ar trebui reluata ulterior.
Privatizarea CFR Marfa ar trebui reluata, dar in alte termene si conditii, considera Iulica Mantescu, presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva din Romania (FMLR), potrivit
Agerpres.
Prin privatizarea CFR si CFR Marfa, ar rezulta un super-monopol privat in procent de 83%, atrage atentia sindicalistul. In aceste conditii trebuie vazut care este punctul de vedere al Oficiului Concurentei si al Comisiei Europene, considera acesta.
Transferoviar Grup, in asociere cu Donau Finanz GMBH & Co KG, a decis sa se retraga din licitatia pentru CFR Marfa.
Totodata, compania isi rezerva dreptul de a constesta procedura de privatizare.
Compania a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amanare, dar acestea au fost respinse, 'in ciuda standardelor europene in materie de privatizari care impun acordarea unui termen de minim doua luni pentru realizarea de catre potentialii investitori a propriei evaluari'.
OmniTRAX Inc., cel mai mare operator feroviar privat din America de Nord, a depus in data de 14 iunie 2013 o contestatie la procesul de privatizare.
OmniTRAX contesta procedura de privatizare derulata pana la data de 05.06.2013 si finalizata cu o instiintare emisa de Ministerul Transporturilor, prin care aceasta a fost decazuta din dreptul de participare la etapele ulterioare ale procesului de privatizare.
Foto: Wikipedia.