Studiu: 90% dintre cumparatori, implicati in fenomenul showrooming
showroomingsondajapplesuaretaileramazon
"Showrooming" reprezinta noul trend in randul cumparatorilor inteligenti. Aceasta practica de a testa un produs intr-un anumit magazin, inainte de a-l cumpara online, la un pret mai mic, a devenit un motiv de ingrijorare pentru giganti precum Apple si Best Buy.
TechBargains a intervievat 1.180 de respondenti si a descoperit ca 90% dintre ei folosesc "showrooming-ul", cel putin la un moment dat. Mai mult, procentele intre sexe sunt foarte apropiate: 77% dintre barbati, respectiv 67% dintre femei testeaza gadgeturile in magazinele fizice si apoi le cumpara online, la un pret redus.
In timp ce oamenii prefera sa cumpere de pe tablete versus smartphone-uri - 79% versus 73% - smartphone-ul reprezinta in particular un instrument pentru cei mai avizi practicanti ai showrooming-ului; toti cei care au recunoscut ca apeleaza la showrooming folosesc, in general, smartphone-ul. Motivul? Tabletele sunt mai mari si mai usor de observat.
Furia retailerilor asupra showrooming-ului a atins un nou varf in urma cu un an, cand Amazon a lansat o promotie de o zi, oferind discounturi uriase celor care utilizau aplicatia Amazon Price Check, pentru a compara preturile produselor din magazine.
Anul acesta, retailerii de renume din SUA se lupta din rasputeri pentru a combate showrooming-ul: Best Buy a promis ca isi va alinia preturile la cele afisate de retailerii online, Target a lansat propria aplicatie de shopping si Toys R Us se concentreaza asupra comercializarii de jucarii care pot fi gasite doar in magazinele fizice, nu si in mediul online.
Pe de alta parte, Amazon doreste sa aduca serviciul de livrari "same-day" (in aceeasi zi) in cele mai mari orase americane, astfel incat eforturile retailerilor ar putea fi zadarnicite in 2013.