Tinta industriei turismului: musulmanii
musulmaniitintaindustrieturismbanispa-uri islamice
Musulmanii au devenit tinta privilegiata a industriei turismului la nivel mondial, avand in vedere ca circa 1,8 miliarde de musulmani au putere mare de cumparare.
Toate destinatiile care au spa-uri islamice, sali de rugaciune si restaurante halal spera sa-i atraga pe musulmanii cu bani.
Cheltuielile acestora urmeaza sa creasca cu 4,8% pe an pana in 2020, comparativ cu media de 3,8% la nivel mondial, potrivit unui studiu recent.
"Destinatii ca Thailanda si Australia iau deja in calcul cerintele turistilor", precizeaza acesta. Cel mai elocvent exemplu este sala de rugaciuni pentru musulmani, organizata in cadrul aeroportului din Munchen. Pentru ca aproape un milion de musulmani au trecut pe la acest aeroport in 2010, acesta beneficiaza si de afise in limba araba si de mancare halal in restaurante.
Desi in Thailanda populatia este, majoritar, budista, spa-urile islamice, in care femeile si barbatii sunt separati, au fost multiplicate in urma unei campanii de promovare a biroului turismului.
Aeroportul din Bangkok a primit titlul de cea mai respectuoasa platforma a practicilor islamice intr-o tara nemusulmana in 2012, din partea Crescentrating, una dintre organizatiile care a efectuat studiul.
Desi, deocamdata, tarile preferate ale musulmanilor sunt Egiptul, Malayezia si Indonezia, cu cea mai numeroasa populatie musulmana de pe planeta, tarile nemusulmane urmaresc cu atentie acest segment de piata foarte profitabil, dupa spusele directorului uneia dintre organizatiile care au efectuat studiul, Fazal Bahardeen.
Cele mai importante tari din punctul de vedere al bugetului turistic sunt statele musulmane din Golf. Doar Bahrein, Kuweit, Oman, Qatar, Arabia Saudita si Emiratele Arabe Unite au inregistrat 37% din cheltuielile pe care musulmanii le-au facut in vacantele lor in anul 2011, desi acestia reprezinta doar 3% din populatia musulmana mondiala.
Cercetarea a fost efectuata in 47 de tari de catre o organizatie singaporeza, Crescentrating, si una americana, Dinar Standard, specializata in studierea pietei musulmane.