Trei sfaturi pentru o cariera de succes
carieramuncasuccesangajatioamenisfaturisef
Intr-o anumita perioada a vietii cariera devine primordiala. Este foarte greu sa iti cladesti o cariera, insa si mai greu este sa o mentii si sa nu esuezi. Cei mai multi dintre noi se concentreaza pe inceputul acesteia, dar nu si pe continuarea ei.
Jeffrey Pfeffer, autorul cartii "Puterea: De ce sunt unii oameni care au si altii care nu", scrie intr-un articol pentru cei de la Harvard Business trei sfaturi pentru cei ce vor sa avanseze in cariera lor.
Iata cei trei pasi pe care trebuie sa ii urmezi:
1) Lasa-ti superiorii sa vada cat de bun esti
Nu presupune ca cei de langa tine (seful, partenerul de afaceri sau subordonatii) stiu cat de bun esti in ceea ce faci. Este foarte probabil ca ei sa fie concentrati pe ceea ce au de facut si sa nu iti analizeze activitatile in companie. Incearca sa iesi in evidenta prin calitatile tale!
2) Transforma-ti ideile in realitate
Atunci cand vine vorba de performanta la locul de munca, trebuie sa ai cat mai multe idei productive. Acest lucru implica capacitatea de a te mobiliza atat ca angajat, dar si ca om. Mai mult decat atat, trebuie sa iti conturezi si o anumita imagine in companie in care lucrezi. Este foarte important sa fii atent la reputatia ta inca de la inceputul carierei deoarece acest lucru iti va dezvolta si respectul de sine.
3) Daca nu functioneaza, mai bine renunta decat sa muncesti din greu si in zadar
Iata concluzia: daca sefii si colegii tai de la locul actual de munca si-au format o parere mai putin buna despre tine, atunci cauta alta companie pentru care sa lucrezi. Cei mai multi vor sa le demonstreze celorlalti ca si-au format o impresie gresita in ceea ce ii priveste. Acest lucru nu este gresit, insa este o pierdere de timp. De ce sa faci un asemenea efort pentru a schimba parerea cuiva, cand iti poti folosi acea energie pentru a impresiona un alt angajator?