Un startup din Slovacia a reusit sa-i convinga pe oameni sa plateasca pentru stirile online
startupslovaciapianoabonamente tvpaywall
Un startup din Slovacia, numit Piano, a reusit sa-i "seduca" pe locuitorii acestei tari sa plateasca pentru continutul online, pe care erau obisnuiti sa-l consume gratis.
Acum, firma vrea sa testeze modelul de afaceri pe o piata mult mai mare, Polonia.
Piano a adaptat modelul de abonament TV in presa scrisa online. Pentru o taxa lunara, utilizatorii Piano au acces fara restrictii la mai multe publicatii online care ofera si continut contracost. Este un sistem de plata similar cu cel folosit, de exemplu, de Netflix. Utilizatorii serviciului pot viziona, pentru o taxa lunara, continut video de la mai multe televiziuni si furnizori.
Vanzarile publicatiilor scad pe print in toata lumea. Solutia folosita acum in industria online este paywall-ul. Utilizatorul plateste o taxa lunara pentru a avea acces nelimitat la continutul unui site. Acest model nu si-a dovedit pana acum succesul, deoarece majoritatea oamenilor nu sunt dispusi sa plateasca pentru ceva ce cred ca trebuie sa primeasca gratuit. Mai mult, daca te abonezi la trei-patru site-uri, costurile lunare se ridica la cateva zeci de euro/dolari.
Firma vrea sa vada daca formula functioneaza si in Polonia, o tara cu o populatie de 38,5 milioane de persoane, fata de cinci milioane in Slovacia.
In Slovacia, un abonament prin Piano costa 3,90 euro, la un salariu mediu pe economie de circa 770 de euro. Piano incaseaza 30% din banii platiti de utilizator, 40% merg la site-ul care a atras clientul, iar 30% la celelalte site-uri cuprinse in pachet, in functie de cat timp petrece abonatul pe acestea.
Cele mai mari trei publicatii din Slovacia au decis sa ofere continutul exclusiv doar contracost. Este vorba de articole exclusive, analize, comentarii si editoriale.