Procentul femeilor care folosesc internetul a crescut mai mult decat cel al barbatilor. In 2012, circa 50% dintre barbati si putin peste 47% dintre femei utilizau internetul. Numarul barbatilor a crescut cu 7,7% fata de 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%.
Potrivit GfK, mediul rural inregistreaza o evolutie buna, cu o crestere mai mare in 2012 fata de 2010 - cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingand 33% din populatia rurala. In privinta orasului, 61% dintre locuitori au folosit internetul in 2012, in crestere cu 6,7% fata de 2010. Cea mai mare penetrare este in Bucuresti, unde 68% dintre cei cu varsta de peste 15 ani acceseaza internetul.
Internetul este foarte popular in randul tinerilor romani. Circa 83% dintre acestia, cu varsta intre 15-24 de ani, folosesc internetul, 71% dintre cei intre 25-34 de ani si 62% dintre cei intre 35-44 de ani (cu 15% mai mult decat in 2010). O crestere importanta, de circa 8% se remarca si pentru intervalul de varsta 45-54 de ani.
Studiul GfK arata ca 89% dintre persoanele cu educatie superioara si 52% dintre persoanele cu educatie medie utilizeaza internetul.
"Aparitia gadgeturilor, expansiunea furnizorilor de internet, deschiderea consumatorilor care inainte erau reticenti fata de acest mediu de comunicare sunt doar cativa factori care sustin cresterea accelerata a utilizarii internetului. Internautii deja nu mai reprezinta un target de nisa. Multe companii isi regandesc business-ul, construind strategii de abordare a consumatorului digital", a declarat Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania.
Prezentele date fac parte din GfK Romania Omnibus si au fost culese in anii 2010 si 2012, fiind reprezentative la nivel national pentru persoanele cu varsta de peste 15 ani, marja de eroare fiind de +/-0,7%.