Veniturile Romtelecom au scazut cu 1,5% in trimestrul al doilea
romtelecomvenituriscazuttrimestrul al doileaclienti noiinternet
Romtelecom a inregistrat o scadere a veniturilor totale de 1,5% in cel de-al doilea trimestru al lui 2012, comparativ cu primul trimestru al anului, potrivit conducerii.
Firma a inregistrat cresteri de venituri pentru Internet si televiziune, in ciuda scaderii veniturilor totale, datorate serviciilor de voce. "Rezultatele celui de-al doilea trimestru din 2012 arata ca am administrat bine veniturile si declinul inregistrat de vocea fixa. Romtelecom a avut rezultate mai bune in ceea ce priveste veniturile, inregistrand cresteri de doua cifre pentru serviciile de internet si TV, dar si cresteri pentru solutii complexe ICT, in concordanta cu strategia companiei de a creste veniturile din alte segmente decat vocea fixa. Aceasta tendinta de crestere a veniturilor generate de internet, TV si solutii ICT este un semn bun, chiar daca veniturile totale ale companiei au inregistrat o usoara scadere, de aproximativ 1,5% in comparatie cu primul trimestru din 2012, in mare parte din cauza serviciilor de voce, dar si ca urmare a declinului veniturilor din interconectare in urma deciziei Autoritatii Nationale de Reglementare de reducere a tarifelor de interconectare", a declarat directorul executiv financiar al companiei, Anastasios Tzoulas.
Profitul operational a atras o performanta pozitiva prin reducerea costurilor operationale si scaderea valorii deprecierii si a amortizarii, in paralel cu evolutia veniturilor din cel de-al doilea trimestru al anului.
Firma a atras cu 8% mai multi clienti pentru Internet, in timp ce numarul de clienti care apeleaza la serviciile TV de la Romtelecom a scazut usor, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Compania a reusit sa-si protejeze mai bine baza de clienti, la acest moment unul din doi clienti Romtelecom folosind cel putin doua servicii ale companiei. In comparatie cu trimestrul al doilea din 2011, numarul clientilor de internet a crescut organic, cu aproximativ 8%. Numarul de clienti pentru serviciile TV a inregistrat un declin minor fata de aceeasi perioada a anului trecut, dupa reorganizarea portofoliului de servicii TV, dar, in paralel, evolutia veniturilor a fost pozitiva, clientii migrand la abonamente TV mai mari, cu mai multa valoare adaugata. Cu privire la segmentul business, Romtelecom continua sa fie liderul pietei pentru segmentele de voce si internet fixe, dar si VPN. Strategia comerciala a companiei se va concentra in continuare pe oferirea de pachete, oferindu-le clientilor posibilitatea de a-si personaliza serviciile in functie de nevoile lor. Serviciul TV va ramane serviciul central al acestei strategii", a explicat Tzoulas.