WPP spera sa atraga noi clienti, in urma fuziunii Publicis-Omnicom
martin sorrellfirmepublicitatewpppublicisomnicom
WPP, cea mai mare firma de publicitate din lume, spera sa atraga clientii nemultumiti ai rivalelor Publicis si Omnicom, dupa ce companiile amintite au anuntat o fuziune de 35 miliarde dolari.
Martin Sorrell, CEO-ul WPP, a declarat ca efectul "seismic" al acordului dintre Publicis (Paris) si Omnicom (New York) va "aduce o multime de oportunitati" pentru firma sa.
"Este o miscare indrazneata... timpul va spune daca aceste doua culturi se vor potrivi si clientii vor beneficia de talentul angajatilor respectivi; nu stim in ce masura sinergiile de 500 milioane dolari vor fi generate fara a se recurge la disponibilizari".
Tranzactia, care va aduce sub aceeasi umbrela conturile publicitare ale unor giganti precum Coca-Cola, PepsiCo, Daimler si BMW, va determina marile companii sa isi reevalueze activitatile, a declarat Sorrell.
"In primele 24 de ore, cativa clienti si angajati au inceput sa fie ingrijorati de insemnatatea acestei fuziuni. Vom asista la restructurari", a mai spus Sorrell.
Seful Publicis, Maurice Levy si CEO-ul Omnicom, John Wrenn, vor conduce noul gigant publicitar, detronand WPP pe piata specifica, in privinta dimensiunii.
Sorrell a spus ca "suprematia" aferenta celei mai mari firme de advertising din lume nu reprezinta o prioritate pentru WPP. "Am spus ca vom cheltui 300-400 milioane lire sterline pe an, pentru a realiza o serie de achizitii... cred ca suntem seriosi".
Alex DeGroote, analist media al Panmure Gordon din Londra, a explicat pentru CNN: "Este o strategie pe termen scurt. Cred ca doi oameni nu pot conduce o singura companie. La un moment dat, vom avea de a face, inevitabil, cu un conflict".
Noua companie publicitara doreste sa economiseasca 500 milioane dolari printr-o "sinergie a activitatilor", au precizat investitorii conglomeratului.
DeGroote considera ca fuziunea este mai avantajoasa pentru Omnicom, decat pentru Publicis, care are clienti preponderent in Europa si o influenta majora in industria publicitatii digitale.
El a adaugat ca WPP isi permite sa stea "deoparte" si sa vada cum cele doua mari companii vor incerca "sa se integreze" intr-un tot unitar.
In contextul in care Publicis si Omnicom vor avea sediile in Franta si SUA, noua entitate va fi indexata atat in CAC 40, cat si in S&P 500.