Analizele Manager.ro: Semne care arata ca aveti de-a face cu un client neserios

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Analizele Manager.ro: Semne care arata ca aveti de-a face cu un client neserios Analizele Manager.ro: Semne care arata ca aveti de-a face cu un client neserios
de Manager.ro la 04 Ian. 2013
Urmareste-ne pe Google News
castigarea clientilorclienti problemavanzari

Vi s-a intamplat vreodata sa mergeti la o intalnire cu un potential client si sa simtiti ca ceva e in neregula? Probabil ca da. Ce anume sa fie in neregula? Nu stiti sa spuneti exact. Ceea ce va amintiti este doar ca va venea sa lasati balta vanzarea si sa plecati cat mai repede de acolo, cu sentimentul ca scapati astfel de o viitoare mare bataie de cap.

De cele mai multe ori insa, in asemenea cazuri, dorinta de a semna contractul si de a finaliza tranzactia este mai puternica, asa ca reusiti sa va auto-linistiti: “Exagerez cu precautiile astea. Ar trebui sa am mai multa incredere in oameni”, “Daca semnez contractul, totul va fi in regula. Voi putea tine clientul sub control” sau “E o companie mare, cu siguranta sunt seriosi.” Dar…

Va treziti ca, desi ati batut palma pentru o anumita chestie, vi se cer tot felul de “ajustari” laborioase si asta in conditiile in care termenul-limita ramane cioplit in stanca. Sau ca acea “companie mare” este atat de mare incat departamentul Contabilitate este in alta tara si, in consecinta,  sunt sanse mici sa aflati cand (si daca) veti fi platit. Ca sa evitati asemenea situatii, fiti atent la urmatoarele semne:

1. Clientul manifesta o graba nejustificata. Daca vrea sa faceti treaba IMEDIAT, fara sa va ofere si un motiv intemeiat pentru aceasta, nu e bine. Odata ce acceptati un astfel de termen, creati un precedent periculos si va va fi foarte greu sa scapati de solicitari similare.


2. Clientul nu pune mare pret pe un contract scris. Da, ar fi superb daca am putea avea incredere nemarginita unii in altii, dar realitatea a dovedit ca e mai bine sa existe un contract scris. Daca relatia e veche si a functionat foarte bine de-a lungul timpului, merge si fara contract. Dar in faza de inceput (mai ales) totul trebuie pus pe hartie.

3. Clientul face doar o descriere sumara a ceea ce vrea. Motivul invocat de obicei este lipsa de timp: “Vreau sa vad treaba inceputa cat mai repede!”. Din pacate, acelasi client va dovedi peste putin timp ca are o memorie foarte scurta si va pretinde, foarte sigur pe el, ca v-ati inteles asupra a cu totul si cu totul altceva. Revedeti punctul 2.

4. Clientul pare un vesnic nemultumit. Daca se plange de fostii parteneri de afaceri, de furnizori, ba chiar si de angajatii proprii, fugiti. Exista vreun motiv sa credeti ca nu se va plange si de dvs.?

5. Clientul este foarte alunecos. Va cheama sa discutati un proiect mare si foarte profitabil pentru dvs., dar cand ajungeti la biroul lui discutia se indreapta spre un alt proiect, mai mic si mult mai putin atractiv, pe care ar putea sa il duca la bun sfarsit si cineva mai putin calificat. Continua insa sa va fluture prin fata ochilor proiectul initial, cu promisiunea ferma ca ii va veni si lui randul. De ce procedeaza astfel? Ca sa obtina de la dvs. o prestatie de top, cu o plata mediocra. Bineinteles, proiectului celui mare nu-i va veni niciodata randul.

6. Clientul vrea schimbari “minore”. Pentru el, a adauga patru pagini catalogului de prezentare sau a muta cada pe peretele opus al baii sunt schimbari minore. De multe ori, va cere sa faceti o anumita treaba “cam asa”, urmand ca el sa vina cu detalii pe parcurs. Nu acceptati asemenea lucruri. Detaliile, ajustarile, schimbarile radicale, razgandirile de la o ora la alta vor curge garla; cat despre o plata suplimentara, clientul, evident, nu va sufla un cuvant.

7. Clientul vorbeste numai despre el. Daca va spune din trei in trei minute cat de important este el si ca nu accepta pe oricine sa-l serveasca, e cazul sa deveniti circumspect. Semnati contractul si va puteti trezi ca va suna sa va bata la cap la cele mai nepotrivite ore, in special in weekend, ca atunci “a reusit sa isi faca putin timp.”

Ultimele NOUTATI

Ce trebuie sa faci daca ti-a expirat permisul de conducere: reguli 2024
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Ce trebuie sa faci daca ti-a expirat permisul de conducere: reguli 2024

today18 Apr. 2024
Cum poti sa incepi sa investesti la Bursa de Valori Bucuresti
Financiar-Bancar

Cum poti sa incepi sa investesti la Bursa de Valori Bucuresti

today18 Apr. 2024
Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen
Cultura generala

Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen

today18 Apr. 2024
GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat
Ultimele stiri economice

GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat

today18 Apr. 2024
Primele semne clare de criza in imobiliare incep sa apara: raport oficial de la o institutie a statului
Imobiliare

Primele semne clare de criza in imobiliare incep sa apara: raport oficial de la o institutie a statului

today18 Apr. 2024
Idei de activitati care-ti aduc bani de acasa: iti trebuie doar un calculator, internet si un card bancar pe care sa ti se vireze banii
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Idei de activitati care-ti aduc bani de acasa: iti trebuie doar un calculator, internet si un card bancar pe care sa ti se vireze banii

today18 Apr. 2024
Cele mai grave greseli la volan: aceste gesturi duc anual la mii de decese
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cele mai grave greseli la volan: aceste gesturi duc anual la mii de decese

today17 Apr. 2024
Verificari obligatorii la masina, cand vine vara: nu mai amana vizita la service
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Verificari obligatorii la masina, cand vine vara: nu mai amana vizita la service

today17 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen
Cultura generala

Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen

today18 Apr. 2024
GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat
Ultimele stiri economice

GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat

today18 Apr. 2024
Primele semne clare de criza in imobiliare incep sa apara: raport oficial de la o institutie a statului
Imobiliare

Primele semne clare de criza in imobiliare incep sa apara: raport oficial de la o institutie a statului

today18 Apr. 2024
Idei de activitati care-ti aduc bani de acasa: iti trebuie doar un calculator, internet si un card bancar pe care sa ti se vireze banii
Banii tai - sectiune de educatie...

Idei de activitati care-ti aduc bani de acasa: iti trebuie doar un calculator, internet si un card bancar pe care sa ti se vireze banii

today18 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x