O afacere numita Oscar
oscarbaniincasaricel mai bun filmaudientepremiile academiei americane de film
Sezonul Oscarurilor este o mare afacere in zilele noastre. Nu este neobisnuit ca studiourile de film sa cheltuiasca milioane de dolari pe publicitate, doar din dorinta de a-si atrage o nominalizare la Premiile Academiei Americane de Film.
Daca un film primeste o nominalizare este aproape imediat investit cu credibilitate si i se face reclama, ceea ce duce la profituri care ar fi fost imposibil de obtinut, in lipsa recunosterii asigurate de inscrierea pe lista Oscarurilor.
Este evident ca aceste premii au un efect pozitiv asupra incasarilor unui film. Oscarul este un standard de aur pentru critici, dar si pentru cinefili, pentru care merita sa-ti consumi timpul privind un film nominalizat.
"In fiecare an, fara rezerve, fiecare studio mare sau companie independenta de film cheltuieste mii de dolari pentru promovare, publicitate si comunicate de presa pentru a-si mari sansele de a obtine o nominalizare la Oscar sau pentru a castiga", spune un avocat specializat de domeniul entertainment-ului, citat de CNBC.com.
Cat valoreaza o victorie la Oscar pentru un studio - la nivel de producator, regizor, actor principal?
In timp ce un film obisnuit lansat in SUA intre 2000-2009 a avut incasari de aproape 19 milioane de dolari, filmele cu cel putin o nominalizare au sarit de 73 de milioane, cele cu nominalizare la cel mai bun film, 109 milioane de dolari, iar un film castigator al titlului de cel mai bun film a ajuns la 143 de milioane de dolari.
Conform site-ului boxofficequant.com, o lectie importanta este aceea ca aproape toate incasarile filmelor nominalizate la Oscar survin inaintea ceremoniei propriu-zise.
Actorii care castiga premiul tind sa faca mai multi bani decat cei care raman doar nominalizati, asa ca este normal sa castige mai mult si ulterior.
Oscar 2011: Audienta ABC a scazut cu 10%
Audienta de duminica a scazut cu 10% fata de 2009, in ciuda tineretii prezentatorilor, James Franco si Anne Hathaway. Acestia au fost alesi special pentru a atrage privitori mai tineri, media anului trecut fiind varsta de 50 de ani.
Oscarurile prezentate de ABC au avut 37,6 milioane de privitori, mai putini fata de anul trecut cand s-au numarat 413 millioane de oameni care s-au bucurat pentru Kathryn Bigelow si filmul ei castigator "The Hurt Locker".
Gala Oscarurilor atrage din ce in ce mai putin privitori
Intre 1988 si 2002, Oscarurile au reusit sa lipeasca de ecranele televizoarelor peste 40 de milioane de americani, conform Nielsen Media Research. Cel mai scazut nivel a fost in anul 2008: 32 de milioane de privitori. In 2009 a crecsut la 36 de milioane.
Cat castiga Oscarurile din publicitate
Anul - Incasari (milioane de dolari)
2001 61,6
2002 63,2
2003 65
2004 78,2
2005 72,1
2006 80,7
2007 80
2008 81,1
2009 68
2010 70
Sursa: Kantar Media