Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Tot sapand la autostrazi poate descoperim una gata facuta

Tot sapand la autostrazi poate descoperim una gata facuta
de la 27 Oct. 2017 Exclusiv
Tags: autostrazi romaniainfrastructura romaniatransporturi romania

La Transporturi, a fost numit al n-alea ministru. Cu ani de zile in urma, unul dintre predecesorii sai promitea sa-si instaleze cortul pe santierul autostrazii Comarnic-Brasov (neinceputa nici pana astazi!), altul ca, din inaltul cerului, va sta, cu ajutorul dronelor, cu ochii pe constructorii santierelor la care se lucreaza deja.

In avantul de Bumbesti-Livezeni, si noul sef de la Transporturi facea o promisiune: ca angajatii vor lucra si in weekend-uri si de sarbatorile legale, ce mai... 30 de zile in fiecare luna.
 
Prim-ministrul insusi i-a taiat emfaza si elanul noului sau subaltern, amintindu-i ca exista o luna care nu numara niciodata 30 de zile. 
 
Probabil ca, enervat sau tocmai motivat de asta, noul ministru s-a descarcat demitand mai multi sefi de la caile ferate, pe unul dintre ei pentru ca trenul ales de proaspatul demnitar pentru o deplasare a intarziat o ora. Daca s-ar tine seama de cat de mari sunt, in fiecare zi, intarzierile, chiar si in conditii de vreme buna, nici nu ai zice ca ar fi fost vreodata vreun sef peste domeniul asta.
 
Pe urma, mare stire ca nu stiu cate oferte sunt pentru diferite lucrari, de parca ar conta, din moment ce, de fiecare data cand castiga cineva o licitatie, cine a pierdut-o se apuca sa o conteste si lucrurile stagneaza cu anii.
 
Pana se ne bucuram ca se va face si se va drege, care este certitudinea, faptul concret... beton... asfalt pe care calcam mai bine decat pe drumurile pline de gropi sau care se surpa? 
 
La 99 de ani de la Marea Unire, la 28 de ani de la Revolutia din 1989 si dupa 17 ani scursi din secolul 21 si din vietile noastre, Romania numara numai 747 de kilometri de autostrada (numai 4,2% din totalul drumurilor noastre), probabil cam cati ministri ai transportului a avut in tot acest timp.
 
Totodata, datele Institutului National de Statistica arata ca, in 2016, 10.424 de kilometri de drumuri, dintre care 15 drumuri nationale erau de pamant (si, deci, la pamant).
 
La 31 decembrie 2016, din totalul drumurilor nationale, 35,2% (6.200 kilometri) erau drumuri europene. Numai 1,6% (280 kilometri) dintre drumuri aveau trei benzi, 10,3% (1.820 kilometri) aveau patru benzi si 0,1% (22 kilometri!) dispuneau de sase benzi. 
 
La 31 decembrie 2016, drumurile publice totalizau 86.080 kilometri, din care 17.612 kilometri (20,5%) drumuri nationale, 35.361 kilometri (41,1%) drumuri judetene si 33.107 kilometri (38,4%), drumuri comunale. 
 
In ce priveste starea drumurilor publice, 41,7% din lungimea drumurilor modernizate si 50,5% din lungimea drumurilor cu imbracaminti usoare rutiere aveau durata de serviciu depasita.
 
Aproape simultan cu publicarea anunturilor de incheiere a perioadei de depunere a ofertelor pentru lotul 5 al autostrazii Sibiu-Pitesti si a unor noi surpari pe lotul 3 al autostrazii Sibiu-Orastie, guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, participa la conferinta "10 ani de la aderarea Romaniei la Uniunea Europeana: de la coeziune la convergenta" si spunea asta: "Ne pregatim sa sarbatorim 100 de ani de la Unire, dar fara infrastructura, provinciile noastre istorice risca sa vada discrepante crescute in viitor. Am vorbit de nevoia ca autostrazile noastre sa ajunga sa treaca Muntii Carpati. Acum vreau sa fiu mai clar si precizez ca aceasta nu inseamna trecerea doar de la nord la sud, ci si de la est la vest. Nu este nevoie doar de o autostrada Pitesti-Sibiu, ci si de o autostrada Iasi-Targu Mures. Acestea ar trebui sa fie prioritati pentru noi".
 
Luna aceasta, 13 bratari din bronz, vechi de vreo 3.000 de ani, sunt expuse la Muzeul Civilizatiei Dacice si Romane din Deva. Bratarile au fost descoperite acum trei ani, in timpul sapaturilor facute la autostrada Lugoj-Deva.
 
Desigur, toate artefactele sunt valoroase si interesante, dar stiti ce ar fi si mai tare sa se descopere? O autostrada gata facuta de stramosii nostri... Daca nu, poate ca urmasii urmasilor nostri vor descoperi autostrazile pe care ne ostenim sa le facem acum si care probabil vor fi gata cand s-o inventa teleportarea...



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 5 voturi.
Manager

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor



Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.