Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Mansa lui Ahile

Mansa lui Ahile
de la 29 Mar. 2015
Mansa lui Ahile Tags: prabusire germanwingspilot sinucigasandreas lubitzfrank woiton

Datorita aparitiei companiilor low cost, a calatori cu avionul a ajuns un lucru la fel de banal si de accesibil ca pret precum a calatori cu trenul.


Chiar daca drumul pana la aeroport si formalitatile de imbarcare pot dura foarte mult, avionul te duce rapid la destinatie, batand, pe distante mari si mai ales in statele cu infrastructura rutiera si cu infrastructura feroviara de secol 18, orice automobil sau tren.
 
Ca esti turist si vrei sa ajungi din Romania in Marea Britanie sau in Noua Zeelanda sau cauti un loc de munca in Spania sau in Australia, datorita democratizarii transportului aerian, low cost si clasic, poti ajunge, in mai putin de 24 de ore, oriunde ai treaba.
 
Asta, daca totul merge bine... In caz contrar, ajungi in locuri inca necartografiate si care exista in functie de cat de puternica este credinta fiecaruia in ele.
 
Primul mare dusman al zborului cu avionul este defectiunea tehnica. O aeronava este facuta din metal, supus si el oboselii si are mii de piese care trebuie sa functioneze fara greseala.
 
Chiar daca exista companii low cost, cand vine vorba despre pretul unui avion si despre costurile de intretinere ale acestuia nu trebuie facut rabat.
 
Dar, desi starea tehnica a unui avion este excelenta, in zborul sau, el poate intalni stoluri de pasari care sa i-o afecteze, vreme extrem de rea si chiar proiectile de razboi, lansate intentionat sau din greseala…
 
In al treilea rand, avionul insusi poate transporta una sau mai multe persoane rau intentionate, care vor sa deturneze aparatul de zbor sau sa-l foloseasca drept arma pentru a distruge o anumita tinta.
 
In ciuda tuturor acestor amenintari, eforturile constructorilor de avioane, ale autoritatilor aeronautice si ale administratorilor de aeroporturi au facut zborurile comerciale tot mai sigure.
 
De fapt, in functie de raportul dintre numarul de accidente si numarul de pasageri, deci… statistic, transportul aerian a ajuns sa fie considerat cea mai sigura cale de a calatori…
 
La un singur lucru nu s-au gandit ori s-au gandit prea putin constructorii de avioane, autoritatile de reglementare si administratorii de aeroporturi: ce facem daca insusi unul dintre piloti (sau poate, pe viitor, ambii) are ganduri necurate, cum ar fi, de pilda, sinuciderea si, implicit, uciderea tututor pasagerilor si a colegilor sai?
 
Desigur, starea de sanatate (inclusiv cea mentala) a pilotilor este testata, dar, exact cum se pare ca s-a intamplat in cazul avionului Germanwings prabusit, marti, in Alpii francezi, rezultatele pot fi ascunse…
 
De la sol, sunt telecomandate telescoape, sonde spatiale si sateliti artificiali. De ce nu ar exista posibiltatea preluarii de la sol a comenzilor unei aeronave depresurizata lent (situatie in care toti ocupantii unei aeronave, pasageri si piloti, isi pierd cunostinta, avionul urmand sa cada, fara ca nimeni sa poata interveni, atunci cand ramane fara combustibil) sau in cazul in care pilot sau piloti au luat-o razna?
 
Cum sesizeaza controlorii de trafic ca un avion a deviat de la curs sau, in momentul intreruperii voite a comunicatiilor radio, de ce nu ar prelua, in baza unui protocol de securitate bine stabilit, un pilot sau mai multi, aflati la sol comenzile avionului?
 
In afara de asta, exista automobile prevazute cu sisteme de franare automata in caz ca soferul se apropie prea mult de un obstacol sau de automobilul din fata.
 
De ce nu este montat un sistem similar pe avioane, un sistem care sa nu ii dea voie unui terorist sau unui nebun sau mai multora sa intre in zgarie norii din New York sau in lanturi muntoase, facand mii sau sute de victime?
 
Pana la introducerea unor astfel de masuri, este remarcabil felul in care Frank Woiton, un alt pilot al Germanwings, a stiut sa ridice nu numai aparatul de zbor, ci si moralul pasagerilor care si-au luat inima in dinti si au plecat de la Dusseldorf spre Barcelona, la doua zile dupa prabusirea cursei 9525.
 
Pe langa faptul ca s-a oferit voluntar sa piloteze pe ruta respectiva, Woiton a povestit ca, la imbarcare, a imbratisat fiecare pasager, dupa care le-a spus tututor ca pot conta pe faptul ca, in seara acelei zile, vrea sa stea la masa cu familia sa...


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement